Για εκβιασμό μιλά ο Μπουτάρης

15

Με γραπτή του δήλωση, ο Γιάννης Μπουτάρης πήρε σήμερα θέση στα όσα γίνονται στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, και τη δήλωση διακοπής των έργων, που υπέβαλε η κατασκευάστρια κοινοπραξία.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης θέτει μια σειρά από ερωτήματα, που ζητούν απαντήσεις και εκφράζει την άποψη, ότι στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για έναν εκβιασμό για να αυξηθεί το κόστος του έργου κατά 500 εκατομμύρια ευρώ!

Αναλυτικά, η δήλωση του Γιάννη Μπουτάρη :

«Απαράδεκτη από κάθε άποψη η δήλωση διακοπής των έργων του μετρό, που υπέβαλε η κατασκευάστρια κοινοπραξία. Δεν είναι τίποτ’άλλο, από μία ακόμα πράξη στο γαϊτανάκι του εκβιασμού που υφίστανται οι Θεσσαλονικείς. Ένας εκβιασμός, προκειμένου να αυξηθεί το κόστος του έργου κατά μισό δις ευρώ. Η οργή περισσεύει.

Απαιτούμε να γνωρίσει άμεσα η πόλη όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν :

• τα στάδια εξέλιξης των εργασιών,

• τα χρήματα που έχουν εως σήμερα δαπανηθεί,

• τις όποιες υπερβάσεις έχουν ήδη καταγραφεί,

• αν, πότε, και πώς εξελίχθηκε η διαπραγμάτευση του Δημοσίου (κυβέρνησης και Αττικό Μετρό) με τον εργολάβο για την τύχη των αρχαιολογικών  ευρημάτων στο σταθμό της Βενιζέλου.

Απαιτούμε επίσης, μία δέσμευση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο. Μία ρητή δέσμευση για το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου καθώς και για τη  συνύπαρξη του μετρό με τα αρχαία. Δεν διαπραγματευόμαστε ούτε το μέλλον, ούτε την ψυχή της Θεσσαλονίκης.

Μετά τον κλαυσίγελω της τρύπας στη Νέα Εγνατία που σκότωσε εν τη γενέσει της κάθε κουβέντα για την ανάπτυξη ενός υγιούς μέσου μαζικής μετακίνησης, όπως το τραμ, μετά το φιάσκο της υποθαλάσσιας που στοίχισε στον Έλληνα φορολογούμενο 60 εκ. ευρώ κερατιάτικα, το ανεκδιήγητο ελληνικό κράτος δεν επιτρέπεται να ξανααστοχήσει.

Η πόλη απαιτεί να ξέρει: θα γίνει επιτέλους το μετρό;

Όσο για τους όψιμα αγωνιούντες για τη μοίρα της κοινοβουλευτικής εκλογικής τους περιφέρειας, εφόσον υποστηρίζουν την ορθότητα της ψήφου τους με την οποία ενέκριναν τις συμβάσεις Σουφλιά (και τα photoopportunityτου Γιωρίκα και του Κωστίκα) και μαζί μ’αυτές, το σχεδιασμό σταθμών του μετρό κάθε 800 μέτρα και «μελετοκατασκευή-βλέποντας-και-κάνοντας» για τον αρχαιολογικό πλούτο στα έγκατα ενός αστικού κέντρου 23 αιώνων, να βγουν και να το πουν δημόσια.

Διαφορετικά καλό θα είναι να πάρουν θέση για τα διλήμματα όπως τα παρουσιάζει η κυβέρνηση στον οποία ακόμα ανήκουν».