Στην αντεπίθεση και όχι μόνο, η Ευρωλίγκα ανακοίνωσε χθες 10ετή συνεργασία (με δικαίωμα για άλλα δέκα) με την πολυεθνική αμερικάνικη εταιρεία IMG, ειδικευμένη στο sports αλλά και fashion marketing, αλλάζοντας τη δομή της από την επόμενη κιόλας περίοδο. Η απάντηση στην FIBA και την πρόσφατη πρότασή της για το Champions League του μπάσκετ, ήρθε από τη Βαρκελώνη και ήταν ιδιαίτερα ηχηρή.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της Euroleague, οι 11 ομάδες που συγκροτούν και τον ισχυρό πυρήνα της διοργάνωσης καθώς έχουν συμβόλαιο τύπου Α, συμφώνησαν σε ένα νέο μοντέλο της Ευρωλίγκας και ένα μαραθώνιο 30 αγωνιστικών. : Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, Εφές, ΤΣΣΚΑ Μόσχα, Αρμάνι Μιλάνο, Μπαρτσελόνα, Φενέρ, Λαμποράλ, Μακάμπι, Ρεάλ και Ζαλγκίρις Κάουνας, συμφώνησαν στο επόμενο βήμα, όπου η Euroleague μαζί με την ΙΜG θα έχουν την εμπορική διαχείριση, το μάνατζμεντ αλλά και τα δικαιώματα σε μάρκετινγκ και media.
Η Ευρωλίγκα αλλάζει πρόσωπο. Ξεχάστε τη κανονική περίοδο και τις δυο φάσεις. Ξεκινούν 16 ομάδες και παίζουν σε δυο γύρους όλοι εναντίον όλων: 30 αγωνιστικές, για να ξεχωρίσουν οι 8 πρώτοι που πάνε σε πλέι-οφ best of five ώστε να αναδειχθούν οι 4 του φάιναλ-φορ.
Ξεκινούν οι 11 ομάδες που υπέγραψαν την συμφωνία, μαζ με την πρωταθλήτρια ομαδα του Eurocup, τρεις θέσεις από εθνικά πρωταθλήματα (Γερμανία, Γαλλία, Πολωνία) καθώς και ο νικητής της προκριματικής φάσης στην οποία θα πάρουν μέρος 8 ομαδες.
Ταυτόχρονα δημιουργείται το Eurocup των 24 ομαδων, εκ των οποίων οι 21 θα προέρχονται από τα εθνικά πρωταθλήματατα συν τρεις wild card, με σύστημα διεξαγωγής αυτό που είδαμε τα τελευταία χρόνια στην Ευρωλίγκα: κανονική περίοδος των 10 αγωνιστικών, τοπ-16 14 αγωνιστικών με τους τέσσερις πρώτους κάθε γκρουπ να παίζουν νοκ-άουτ προημιτελικούς και ημιτελικούς, πριν φτάσουμε στον τελικό για την ανάδειξη του πρωταθλητή.
«Το νέο σύστημα χτίζει πάνω στις αρχές που δουλεύουμε όλα αυτά τα 15 χρόνια» σημείωσε η ανακοίνωση της Euroleague. Τα κλαμπ «ευχαρίστησαν την FIBA για τη δουλειά που έκανε τους προηγούμενους μήνες, τονίοζντας ότι θα συνεχίσουν τις συζητήσεις για την ενότητα του ευρωπαϊκού μπάσκετ». Καλούν την διεθνή ομοσπονδία για από κοινού συνεργασία και για τα ευρωπαϊκά Κύπελλα και τις εθνικές ομάδες, το καλεντάρι των οποίων η FIBA θέλει να εφαρμόσει από το 2017 και μετά.
Όλα αυτά με την IMG όπως δείχνουν τα πράγματα να γίνεται ισχυρός συνεργάτης της Euroleague και να καλύπτει το μπάτζετ των 30 εκατομμυρίων ευρώ, που πρόσφερε πρόσφατα η FIBA. Ϊσως μάλιστα να μιλάμε και για περισσότερα χρήματα…
Πηγή: sport24.gr