Τι τράβηξε το ενδιαφέρον των χρηστών του Διαδικτύου το 2015; Η λίστα του Google με τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις του χρόνου δίνει μία ιδέα για το πού στρέφουν το βλέμμα τους οι χρήστες του Διαδικτύου και, για άλλη μία χρονιά, μεταξύ των αναμενόμενων βρίσκονται και διάφορα… απροσδόκητα «χιτ» στα θέματα επικαιρότητας.
Η λίστα επικαλύπτεται σε μεγάλο βαθμό με την ανασκόπηση των σημαντικότερων γεγονότων που κάνουν αρκετά δημοσιογραφικά μέσα ανά την υφήλιο. Παρεμβάλλονται όμως διάφορες πιο… ελαφριές αναζητήσεις -που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να ξεπερνούν σε χτυπήματα κρίσιμα θέματα.
Στην κορυφή βρίσκονται οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, με 897 εκατ. αναζητήσεις -η γαλλική πρωτεύουσα πέρασε φέτος δύο μεγάλες δοκιμασίες, αρχικά το Charlie Hebdo τον Ιανουάριο και στη συνέχεια την ακόμη βαρύτερη 13η Νοεμβρίου.
Στη συνέχεια βρίσκονται τα Όσκαρ, με 426 εκατ. αναζητήσεις και οι παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις του κρίκετ και του ράγκμπι (με 323 και 246 εκατ. αναζητήσεις αντίστοιχα) αλλά και, λίγο πιο χαμηλά, το παγκόσμιο πρωτάθλημα γυναικείου ποδοσφαίρου (113 εκατ. αναζητήσεις).
Πιο πρόσφατη στη λίστα είναι η «τρέλα Star Wars», που μετρά 155 εκατ. αναζητήσεις. Ακολουθούν ομαδοποιημένες οι αναζητήσεις για τους σταρ που πέθαναν το 2015 (συνολικά, 123 εκατ. αναζητήσεις) και στη συνέχεια βρίσκεται η βασίλισσα Ελισάβετ Β” (100 εκατ. αναζητήσεις) όταν έσπασε το ρεκόρ της παραμονής στο βρετανικό θρόνο.
Παρακάτω βρίσκεται ο καταστροφικός σεισμός στο Νεπάλ (85 εκατ. αναζητήσεις) αλλά και… εκείνο το φόρεμα (με 73 εκατ. αναζητήσεις).
Η ελληνική κρίση ήταν επίσης θερμή αναζήτηση κυρίως το καλοκαίρι με 32 εκατ. αναζητήσεις. Την ίδια στιγμή ωστόσο, και χοντρικά την ίδια περίοδο, περίπου τις ίδιες αναζητήσεις (32 εκατ.) είχε και… ο Σεσίλ το λιοντάρι (που είχε σκοτώσει ερασιτέχνης κυνηγός στη Ζιμπάμπουε).
Η προσφυγική κρίση βρίσκεται λίγο χαμηλότερα, στις 23 εκατ. αναζητήσεις. Η συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν ήταν στις 20 εκατ. αναζητήσεις ενώ το σκάνδαλο με τις μετρήσεις ρύπων στην Volkswagen ήταν στις 13 εκατ. αναζητήσεις.
Τη λίστα κλείνει το νερό στον Άρη, με 10 εκατ. αναζητήσεις.