Κόντρα στην ομάδα του πάμπλουτου, οραματιστή Juan Roig(σκίτσο μέσω elmundo.es) αρχίζει την Τετάρτη(06/01) η περιπέτεια του ΠΑΟΚ στη φάση των «32» του Γιούροκαπ.
Το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας Mercadona, αλυσίδας σούπερ μάρκετ ιδιοκτησίας του ιδιοκτήτη της ομάδας μπάσκετ της Βαλένθια, έγινε αντικείμενο μελέτης από το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, ενώ το τηλεοπτικό δίκτυο CNN αφιέρωσε εκτενές ρεπορτάζ.
Ο Roig δημιούργησε συνθήκες για χαμηλές τιμές σε συνδυασμό με άριστη ποιότητα προϊόντων, δεν συζητά το ενδεχόμενο λειτουργίας τις Κυριακές, έκοψε τη διαφήμιση κι όταν εμφανίζεται και τοποθετείται δημόσια προκαλεί κύμα σχολίων κι αντιδράσεων.
«Ως Ισπανοί πρέπει να σκεφτόμαστε περισσότερο τις υποχρεώσεις μας και λιγότερο τα δικαιώματά μας» λέει στις δημόσιες εμφανίσεις του, πάντα ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου.
Με απλή λογική και καινοτόμες δράσεις ο Roig δημιούργησε κι εξελίσσει το επιχειρηματικό όνειρό του κι έφτασε στην τρίτη θέση του καταλόγου των πλουσιότερων Ισπανών.
Τα κατορθώματά του ενέπνευσαν τους συγγραφείς δύο βιβλίων. Ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται ως «μαγαζάτορας» ή σε άλλες περιπτώσεις ως «ο γιος χοιροτρόφου» λόγω της επαγγελματικής ενασχόλησης του πατέρα του.
Στη φωτογραφία της εφημερίδας El Mundo Deportivo ο Juan Roig πανηγυρίζει με τον Βέλιμιρ Περάσοβιτς την κατάκτηση του Γιούροκαπ το 2014 στην πτήση της επιστροφής από το Καζάν
Το ρεπορτάζ στις οικονομικές σελίδες της εφημερίδας El Pais της 30ης Δεκεμβρίου ήταν κατατοπιστικό: τα σούπερ μάρκετ Mercadona επένδυσαν 225 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι σε 60 νέα καταστήματα και ανακαινίσεις.
Η τελευταία καταμέτρηση αναφέρει 1574 σούπερ μάρκετ της εταιρείας σε όλη την Ισπανία με δεκάδες χιλιάδες ικανοποιημένους εργαζόμενους και εκατομμύρια πελάτες.
Παλιότερο ρεπορτάζ των δημοσιογράφων Cristina Delgado και Ignacio Zafra στην ίδια εφημερίδα ήταν λεπτομερές. «Είναι πρακτικός, ευθύς, αυστηρός με σοβαρό έως απότομο στιλ κυρίως όταν δεν εμπιστεύεται απόλυτα τον συνομιλητή του.
Έχει εμμονή με την παραγωγικότητα και την τήρηση των ωραρίου από τους εργαζομένους στην εταιρεία του» έγραψαν οι δύο δημοσιογράφοι στο ένθετο Gente της El Pais.
Φανταστείτε, λοιπόν, τον Roig να φθάνει με το ευρύχωρο φορτηγάκι του αιφνιδιαστικά σε κάποιο από τα σούπερ μάρκετ ιδιοκτησίας του και τους υπάλληλους να αγωνιούν για τις απαντήσεις τους στις πάντα συγκεκριμένες ερωτήσεις του σχετικά με την πορεία των πωλήσεων της ημέρας ή το υπόλοιπο των προϊόντων προς διάθεση.
Οι επαγγελματικές συσκέψεις του λαμβάνουν χώρα στο ίδιο φορτηγάκι που χρησιμοποιεί ο Roig για να επιθεωρεί τα Mercadona σε όλη την Ισπανία.
Το αγαπημένο μεταφορικό μέσο του επιχειρηματία, ο οποίος γεννήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 1949 στην Βαλένθια, δεν χρησιμεύει για τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων της Valencia Basket.
Οι μέτοχοι συνεδριάζουν στο κλειστό γήπεδο Φουέντε ντε Σαν Λουίς και η διαδικασία είναι μάλλον τυπική, καθώς οι κανόνες που έχει θέσει ο Roig προ πολλών ετών εφαρμόζονται σε όλα τα πεδία των δραστηριοτήτων του.
«Είναι κλειστός τύπος κι έχει την ομάδα σαν παιδί του.
Είναι πολύ εργατικός και κατάφερε ότι πέτυχε μέσω της εργασίας του. Θέλει όλοι στην ομάδα της Βαλένθια να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο» είπε ο Βίκτορ Κλαβέρ στο thessports.gr, στο περιθώριο του 2ου Nick Galis Cup με νωπές τις δάφνες της κατάκτησης του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωμπάσκετ 2015.
«Ποτέ δεν λαμβάνει αποφάσεις που αφορούν στους παίκτες και τους προπονητές. Η διαχείριση έχει αναταθεί σε επαγγελματίες» τόνισε ο υπεύθυνος Τύπου της Βαλένθια, Χεσούς Βιγιαρεάλ, για την τακτική του επιχειρηματία στο χώρο του επαγγελματικού μπάσκετ.
«Ο οραματιστής επιχειρηματίας. Πως η Mercadona έγινε αυτοκρατορία» είναι ο τίτλος του βιβλίου του δημοσιογράφου Manuel Mira Candel για την επιχείρηση του Roig
Επαγγελματικά και με δόσεις ρίσκου αποφάσισε ο Roig, αγοράζοντας σε συνεργασία με τη σύζυγό του Hortensia Herrero και τα αδέλφια του Fernando, Trinidad και Amparo την επιχείρηση(Grupo Carnicas Roig) των γονιών του το 1977.
H πρώτη κίνηση των συνεταίρων ήταν να επεκτείνουν την επιχείρηση των οκτώ καταστημάτων εμπορίας κρέατος στην αγορά των ειδών παντοπωλείου.
«Ο Roig αποφάσισε να φτιάξει μόνος του το μέλλον του όταν ήταν περίπου 30 ετών. Έως τότε ήταν έναν φυσιολογικός φοιτητής.
Ουδείς του χάρισε τίποτα. Αγόρασε την επιχείρηση του πατέρα του και αντιμετώπισε μόνος του τον κίνδυνο» δήλωσε ο δημοσιογράφος Alfonso Javier, σε συνέντευξη του για το βιβλίο «Historia de un éxito:Mercadona»(Η ιστορία μιας επιτυχίας).
Ο δημοσιογράφος παρακολουθεί για πάρα πολλά χρόνια την εξέλιξη των επιχειρήσεων του Roig και θεωρεί ότι το πρώτο καθοριστικό άλμα έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 με την επέκταση στην Καταλονία, την περιοχή της Μαδρίτης και την Ανδαλουσία μέσω της αγοράς σούπερ μάρκετ ανταγωνιστών του.
Ο δημοσιογράφος αλλά και οι άλλοι αναλυτές του επιχειρηματικού φαινόμενου Mercadona καταλήγουν σε κοινά συμπεράσματα: «Ο Roig είναι ικανότατος αναλυτής των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών.
Διαφοροποιήθηκε από τις πολυεθνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κατ’ αρχάς αναδεικνύοντας τον πελάτη σε αφεντικό και διευθυντή της επιχείρησης».
Μάλιστα, η εκπαίδευση των υπαλλήλων των Mercadona προβλέπει ότι το προσωπικό θα προσεγγίσει και θα προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη εντός επτά δευτερόλεπτων, αν δει αναποφάσιστο πελάτη μπροστά στα ράφια .
Αναρίθμητες είναι παρουσιάσεις προϊόντων προτού εκτεθούν προς πώληση και οι φιλικές συζητήσεις με τους πελάτες.
Ο Roig έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα είδη διατροφής οικιακών ζώων και την εμφάνιση του προσωπικού.
Ο ιδιοκτήτης της Βαλένθια κατάργησε το θεσμό των προσφορών, πείθοντας με το πέρασμα του χρόνου ότι οι πελάτες του θα βρουν στα Mercadona κάθε ημέρα τις καλύτερες τιμές και τα ποιοτικότερα προϊόντα.
Κομβική απόφαση ήταν η δημιουργία αλυσίδας αποκλειστικών προμηθευτών με τους οποίους συνάπτει πολυετείς συμβάσεις.
Φωτογραφία μέσω huffingtonpost.es
Η συνολική θεώρηση της επιχείρησής του προκαλεί δέος! Βάσει ρεπορτάζ της El Pais του Ιουλίου, στα Mercadona εργάζονται 74.000 υπάλληλοι. Άπαντες έχουν σύμβαση αορίστου χρόνου, πληρώνονται καλά κι έχουν πριμ αποδοτικότητας που μπορεί να φτάσει τους δύο μισθούς ανά έτος.
Τα σούπερ μάρκετ έχουν συνάψει συμφωνίες με 120 ειδικούς αποκλειστικούς προμηθευτές, οι οποίοι έχουν αναπτύξει σε όλη την Ισπανία 220 μονάδες παραγωγής, όπου εργάζονται 43.500 υπάλληλοι.
Οι θέσεις εργασίας που εξαρτώνται από τα Mercadona ανέρχονται σε 117.500 συνολικά!
Βάσει των ίδιων δημοσιογραφικών εκτιμήσεων, περίπου δώδεκα εκατομμύρια Ισπανοί ετοιμάζουν καθημερινά το τραπέζι τους με προϊόντα από τα καταστήματα του Roig!
Την περίπτωσή του παρουσίασε το CNN με ρεπορτάζ διάρκειας τριών λεπτών.
Ο ρεπόρτερ στάθηκε στην συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας με αποτέλεσμα προσλήψεις πλήθους υπαλλήλων εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης , στις μειώσεις των τιμών των προϊόντων, στις άνω του μέσου όρου αμοιβές των υπαλλήλων και τις διευκολύνσεις που τους παρέχει ο Roig.
Για παράδειγμα, πολλοί υπάλληλοι των Mercadona εμπιστεύονται τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς της επιχείρησης που στεγάζεται στο χώρο εργασίας τους. Η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν.
Όλοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ωράρια εργασίας προσαρμοσμένα στις οικογενειακές ανάγκες του.
Γενικά ο Roig προσφέρει πρώτος κι ακολούθως απαιτεί.
Παράδειγμα: οι υπάλληλοι που προέρχονται από ασθένεια επιστρέφουν σταδιακά σε καθήκοντα που δύνανται να εκτελέσουν, προτού αποθεραπευτούν πλήρως.
Οι κοπάνες μάλλον τον εξοργίζουν. «Αν ενημερωθούμε επισήμως για τους απόντες καθημερινά από τις δημόσιες υπηρεσίες θα σκύψουμε το κεφάλι από ντροπή» έχει πει.
Ανάλογα έχει σχολιάσει και τις καταναλωτικές συνήθειες των συμπατριωτών του. «Είμαστε σπάταλοι κι εθισμένοι στη λογική των τελευταίων ετών του “μάννα εξ ουρανού”. Τίποτα δεν είναι και δεν προσφέρεται δωρεάν» έχει τονίσει.
Προς επιβεβαίωση της θεωρίας αξίζει να αναφερθεί ότι φέτος πρόσφερε σε 200 μαθητές γυμνασίου με καλούς βαθμούς στις ξένες γλώσσες γενναία επιδότηση του εισιτηρίου διαρκείας της ομάδας μπάσκετ της Βαλένθια κι όχι δωρεάν είσοδο στους αγώνες του κλειστού γηπέδου Φουέντε τε Σαν Λουίς.
Το CNN αφιέρωσε τρίλεπτο ρεπορτάζ για την επιτυχία της επιχείρησης του Juan Roig σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης
Την ιστορία του Roig φώτισε και ο δημοσιογράφος Manuel Mira Candel, ο οποίος εργάστηκε επί 14 μήνες για να πραγματοποιήσει 100 συνεντεύξεις με συνεργάτες, φίλους και άλλα πρόσωπα που γνωρίζουν τον επιχειρηματία.
«Πρόκειται για άτομο ντροπαλό και ονειροπόλο» ήταν το συμπέρασμα του συγγραφέα του βιβλίου «El emprendedor visionario. De como Mercadona divino un imperio».
Προσπάθησε κι αυτός από την πλευρά του να εξηγήσει γιατί ο Roig επιβάλει στους διευθυντές των Mercadona να έχουν πάντα στην τσέπη τους κέρμα του ενός σεντ.
Κατά την El Pais, το σεντ στην τσέπη των διευθυντών υπενθυμίζει την προσπάθεια της εταιρείας για μείωση των τιμών έστω και κατά ένα λεπτό.
Άλλη ερμηνεία αναφέρει ο επιχειρηματίας θεωρεί βασική αρχή των σκέψεών του τη σύνθεση των πολύ απλών δεδομένων.
Ο Roig αρνήθηκε να δώσει συνέντευξη στον συγγραφέα της ιστορίας του, συντηρώντας το θρύλο γύρω από το όνομά του. Άλλωστε, τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει δώσει μία δύο συνεντεύξεις.
Πάντως, η El Pais δημοσίευσε πληροφορίες για τα χόμπι του. Πού και πού παίζει τένις, γυμνάζεται κατ οίκον, παρακολουθεί μπάσκετ στην τηλεόραση και φυσικά δια ζώσης τους εντός έδρας αγώνες της Βαλένθια.
Η μεγάλη οικονομική ευχέρειά του δεν τον έχει παρασύρει σε υπερβολές. Η εφημερίδα χαρακτήρισε κομψού γούστου και διακριτική την δεξίωση του γάμου της μικρής κόρης του Juana τον περασμένο Μάιο.
Βάσει υπολογισμών του Forbes, η περιουσία του αποτιμάται σε 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ!
Εκπρόσωπός του ανέλαβε να παρουσιάσει την εκδοχή του Roig: «Στο δημοσίευμα φαινόταν σαν να είχε καταθέσεις ύψους 5,8 δισ. ευρώ στην τράπεζα.
Το ποσό αναφέρεται στην υποθετική αξία των μετοχών ποσοστού 78% της εταιρείας που κατέχει ο ίδιος και η σύζυγός του».
«Τα κλειδιά του θριάμβου του Juan Roig»παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Javier Alfonso στο βιβλίο του με τίτλο «Ιστορία μιας Επιτυχίας»
Όσα μετρητά κι αν διαθέτει, έχει ήδη γράψει ιστορία στην επιχειρηματική ζωής της Ισπανίας και το χώρο του μπάσκετ με το δικό του πολύ ξεχωριστό στιλ.
Ο Roig έχει βάλει τη σφραγίδα του στην ομάδα της Βαλένθια. «Cultura del esfuerzo» γράφει η φανέλα της ομάδας που μετράει φέτος 24 νίκες σε ισάριθμα ματς της ισπανικής λίγκας και του Γιούροκαπ.
Στην επί λέξει μετάφρασή του το σύνθημα σημαίνει «Αγωγή της Προσπάθειας». Ο Roig θέλει να πει πως τίποτα στη ζωή δεν χαρίζεται, τίποτα δεν είναι δωρεάν και προφανώς δεν πέφτει σαν «μάννα εξ ουρανού».
Στο σύνθημα της φανέλας της Βαλένθια ο Roig έγραψε(και παράλληλα μεταδίδει παντού) ουσιαστικά με τα δικά του χέρια βασική αρχή που τον οδήγησε στην επιτυχία.
Δεν εκπλήσσει ότι ο σύλλογος διαφωνεί με το πλάνο της Ευρωλίγκας. «Ως Valencia Basket πάντα υπερασπιζόμαστε την κατάταξη μέσω αθλητικών κριτηρίων. Πιστεύουμε στη φιλοσοφία “Cultura del Esfuerzo”» απάντησε ο υπεύθυνος Τύπου της Βαλένθια σε γραπτό ερώτημα του thessports.gr.
Συμπέρασμα: στις επιχειρήσεις ο Roig είναι επιχειρηματίας και στον αθλητισμό σπόρτσμαν.
Παρατήρηση: το σύνθημα ζωής του Roig αξιοποιείται και σε απαντήσεις δημοσιογραφικών ερωτήσεων από τον ελληνικό Τύπο και φυσικά έχουν υιοθετήσει άπαντες στην ομάδα.
Ο επιτυχημένος μαγαζάτορας παρακολουθεί όλες τις εντός έδρας αναμετρήσεις, σπάνια ταξιδεύει για εκτός έδρας ματς και σχεδόν ποτέ δεν παρίσταται σε προπονήσεις.
Το όνειρό του είναι να διατηρήσει η ομάδα την ταυτότητά της κι ο ίδιος να μεταδώσει τη φλόγα του σε νέους επιχειρηματίες με καινοτόμες ιδέες.
Κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, δίνοντας διαλέξεις και χρηματοδοτεί επιχειρήσεις με τις κατάλληλες προδιαγραφές.
Παράλληλα ενισχύει οικονομικά διακεκριμένους και ταλαντούχους αθλητές, ενώ πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη του δρομικού κινήματος στη Βαλένθια. Πού και πού συμμετέχει σε αγώνες 5 και 10 χιλιομέτρων.
Ο Juan Roig ήταν μέτριος μαθητής και είχε ανάλογες επιδόσεις ως φοιτητής της Σχολής Οικονομικών του πανεπιστημίου της Βαλένθια.
Άρχισε να μελετά περισσότερο όταν ερωτεύθηκε την μετέπειτα σύζυγό, ως επιχειρηματίας δημιούργησε τη δική του αυτοκρατορία και λατρεύει τις τέσσερις κόρες του και τα επτά εγγόνια του.
Σε ηλικία 66 ετών δεν έχει διάθεση να καθίσει στα πλούτη του και να ξεκουραστεί.
Ο πάμπλουτος, οραματιστής, επιχειρηματίας αρνείται να συνταξιοδοτηθεί.
Προτιμάει να πρωτοστατεί και να απολαμβάνει την συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας που δημιούργησε ο ίδιος, έχοντας ως πρώτες παραστάσεις το χοιροστάσιο του πατέρα του.
To σύνθημα(Cultura del Esfuerzo) του Juan Roig φανέλες της ομάδας
Η βασίλισσα Λετίθια βράβευσε τον Juan Roig, αναγνωρίζοντας την επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία του
Παντού το σύνθημα της ζωής του Juan Roig. Φωτογραφία μέσω valencianews.es
Ο Juan Roig χρηματοδοτεί το δρομικό κίνημα στη Βαλένθια, συμμετέχει σε αγώνες και φυσικά προβάλλει στο μπλουζάκι του το σύνθημα Cultura del Esfuerzo
Διακριτική χαρακτήρισε η εφημερίδα El Pais την γαμήλια δεξίωση της Juana Roig, της μικρότερης κόρης του επιχειρηματία
Βίντεο με τις συνθήκες στα σούπερ μάρκετ του ιδιοκτήτη της ομάδας μπάσκετ της Βαλένθια
Στην ουρά περίμεναν από την πρώτη ημέρα οι πελάτες του πρώτου σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Mercadona στην περιοχή του Μπιλμπάο, όπως φαίνεται στα πλάνα της διαδικτυακής έκδοσης της εφημερίδας El Correo