Το πρωτάθλημα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally πήρε εκκίνηση με το ιστορικό και φημισμένο Rally monte carlo ,όπου και φέτος η εργοστασιακή ομάδα της Volkswagen κατάφερε να κάνει το 1-2 ξεκινώντας έτσι με τους καλύτερους οιωνούς το πολύμηνό της ταξίδι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Σε πελάγη ευτυχίας πλέει ο Sébastien Ogier με τα τον 1ο φετινό θρίαμβό του που αποτελεί και το κρυφό του γούρι τα 3 τελευταία χρόνια που κυνηγάει το όνειρό του.
Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε τη νίκη στην πρώτη μάχη της νέας σεζόν, με τον teammate του στη Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen, να καλύπτει τα νώτα του. Τις δύο πρώτες μέρες του αγώνα που επικρατούσαν συνθήκες όπου το χιόνι και ο πάγος εναλλάσσονταν με την στεγνή ή την βρεγμένη άσφαλτο τα Polo WRC και τα DS3 WRC έβγαζαν σπίθες καθώς η πρωτοπορία στην γενική βαθμολογία άλλαζε συνεχώς και αυτή με την σειρά της καθώς ο Kris Meeke της Citroën και ο Sébastien Ogier της VW πρόσφεραν άπλετο θέαμα με τα αυτοκίνητά τους στις διαδρομές των χιονισμένων κορφών που και πάλι γέμισαν από φιλάθλους που αψήφησαν το κρύο.
Η Τρίτη μέρα του Rally αποδείχθηκε και η καθοριστικότερη για την εξέλιξη του αγώνα ,καθώς ο ο Ogier άρχισε να πατάει τέρμα το γκάζι του και να παρασέρνει τον Meeke ξοπίσω του που δεν φάνηκε να μασούσε το παιχνίδι του Γάλλου οδηγού που «έπαιζε» εντός έδρας ,έχοντας έτσι και την εύνοια των φιλάθλων καλών αλλά και των κακών!
Τα περάσματα του Chris Meeke ήταν πολύ «αγωνιστικά» και ίσως τα μόνα που απείλησαν τον Ogier που αισθάνθηκε μεγάλη ανακούφιση όταν το DS3 μετά από ένα ύποπτο και ξαφνικό «μπάμ» που έγινε με βράχο ,εγκατέλειψε από σπασμένο κιβώτιο φέρνοντας τα πάνω κάτω στον ανταγωνισμό που πλέον για τον Ogier αποτελούσε εύκολη υπόθεση καθώς κανείς άλλος οδηγός δεν στάθηκε ικανός να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. Τερματίζοντας τον αγώνα δήλωσε πώς «Από μικρό παιδάκι ονειρευόταν αυτήν την νίκη». Εκτός των άλλων η νίκη του Ogier στην Power Stage, του έδωσε την δυνατότητα συγκεντρώσει πολύτιμους βαθμούς οι οποίοι ίσως και αποδειχθούνε πολύτιμοι στην συνέχεια του πρωταθλήματος.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε το δεύτερο polo wrc με οδηγό τον Andreas Mikkelsen που ανέκτησε δυνάμεις του έπειτα από το λάθος έκανε την προηγούμενη μέρα και έχασε τις αναρτήσεις του, άντεξε στην πίεση μέχρι τέλους από το ανανεωμένο Hyundai i20 WRC που επάξια τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής με τον Thierry Neuville να πλέει σε πελάγη ευτυχίας μετά από ένα μέτριο 2015 . Λίγο έλειψε το λιλιπούτιο ι20 να κερδίσει την 2η θέση της γενικής καθώς στο τελευταίο σκέλος του αγώνα βρισκόταν μόλις 12,5 δεύτερα πίσω από τον Mikkelsen που πατούσε τέρμα το γκάζι προκειμένου να μην χάσει ότι έσπειρε σε όλη την διάρκεια του αγώνα.
Ο Mads Østberg που επέστρεψε φέτος στην M-Sport, ισοφάρισε το καλύτερο πλασάρισμά του στο συγκεκριμένο rally, τοποθετώντας το Ford Fiesta RS WRC στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον ανερχόμενο αστέρα της Citroën, Stéphane Lefebvre. Ο νεαρός Γάλλος βρέθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο WRC στην πέμπτη θέση της τελικής κατάταξης. Πίσω του ήταν ο Ισπανός Dani Sordo, που έχασε έδαφος μετά από προβλήματα στην ανάρτηση του Hyundai i20 WRC.
Την δεκάδα του αγώνα συμπλήρωσαν ο Εσθονός Ott Tänak με το ιδιωτικό Fiesta WRC της DMACK WRT, ο Elfyn Evans με Fiesta R5 που ήταν και νικητής στην κατηγορία WRC2 και οι Esapekka Lappi, Armin Kremer. Αισθητή ήταν η απουσία των «μεγάλων ονομάτων» του αγώνα από τις θέσεις που έπαιρναν πολύτιμους βαθμούς . Ονόματα όπως είναι αυτό του Φιλανδού Jari-Matti Latvala που τσάκισε την ανάρτηση του VW Polo R WRC, του Bryan Bouffier που έκανε μια από τα ίδια στην ανάρτηση του Fiesta WRC της M-Sport αλλά και των Eric Camilli και Robert Kubica που έστειλαν τα δικά τους Fiesta επάνω στα δέντρα λόγο του παγωμένου οδοστρώματος και φυσικά άδοξα εκτός αγώνα.
Πολύ καλή ήταν η εμφάνιση του Ελληνικού πληρώματος, με τους Λάμπρο Αθανασούλα και Νίκο Ζακχαίο που πήραν μέρος με το νέο Skoda Fabia R5 WRC αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις ,αν και οδηγούσαν για πρώτη φορά σε ένα τερέν που απαιτεί ιδιαίτερα «χαρίσματα» από πλευράς οδηγών. Το Ελληνικό πλήρωμα τερμάτισε στην 22η θέση γενικής βαθμολογίας και την 10η της κατηγορίας τους. Η πρεμιέρα του παγκόσμιου πρωταθλήματος WRC ήτανε άκρως εντυπωσιακή! Η συνέχεια αναμένεται ακόμη πιο συναρπαστική και με εικόνες εντυπωσιακές καθώς το Rally Σουηδίας, που ακολουθεί στις 11-14 Φεβρουαρίου περιλαμβάνει όλα τα πιο πάνω στις ειδικές διαδρομές του.
Κείμενο Παντελής Τζερτζεβέλης
Photo. Reporter images/ Νίκος Μήτσουρας