Στα καλύτερά του βρίσκεται το γερμανικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, όπως φαίνεται από τα ευρήματα έρευνας για τον συνολικό τζίρο από τις πωλήσεις εμπορευμάτων που έθεσαν στην κυκλοφορία οι ομάδες (merchandising).
Για δεκαετίες το γερμανικό πρωτάθλημα ήταν ένας φτωχός συγγενής των λεγόμενων κορυφαίων ευρωπαϊκών λιγκών (αγγλική, ιταλική, ισπανική). Διάφοροι λόγοι όπως η οικονομική κρίση που χτύπησε τις μεσογειακές χώρες, η άνοδος της Μπάγερν στην ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική ελίτ, το θεαματικό και επιθετικό ποδόσφαιρο που παίζουν τα γερμανικά κλαμπ, η θεαματική βελτίωση της εθνικής Γερμανίας, η παραδοσιακή γερμανική οργάνωση, κλπ, ανέβασαν το στάτους και την εμπορικότητα της Μπουντεσλίγκα.
Το γερμανικό πρακτορείο μάρκετινγκ PR Marketing μελέτησε για 19η χρονιά τις πωλήσεις προϊόντων που σημείωσαν οι 18 ομάδες της Μπουντεσλίγκα. Το συμπέρασμα ήταν πως για τη σεζόν 2015-16 τα έσοδα ανήλθαν στα 243 εκατ. ευρώ (+17 εκατ. από την αμέσως προηγούμενη περίοδο), ποσό που είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της γερμανικής Λίγκας.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα θετικά αποτελέσματα δεν περιορίζονται στη μεγάλη κατηγορία. Στην 2η κατηγορία οι 18 ομάδες είχαν συνολικό τζίρο από τις πωλήσεις της τάξεως των 31,3 εκατ. ευρώ, αριθμός που σηματοδοτεί αύξηση 17,6% σε σχέση με την αγωνιστική περίοδο 2014-15.
Πηγή : sportandbusiness.gr