Η τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλιακή εταιρεία στην μεταφορά containers, η γαλλική CMA CGM, είναι ο στρατηγικός εταίρος και terminal operator του γερμανικού fund DIEP και του ομογενή επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, που διεκδικούν το 67% της ΟΛΘ Α.Ε. και τον έλεγχο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Η Voria.gr κάνει αυτή την πολύ σημαντική αποκάλυψη για τη διαγωνιστική διαδικασία, σήμερα, 3 Μαρτίου, ημέρα που έρχεται στην Αθήνα ο πρωθυπουργός της Γαλλίας, Μπερνάρ Καζνέβ, συνοδευόμενος από τον υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών Μισέλ Σαπέν.
Οπωσδήποτε η συμμετοχή της CMA CGM σε ένα από τα υποψήφια σχήματα προσδίδει βαρύτητα στο εγχείρημα πώλησης της ΟΛΘ Α.Ε., αλλά και πρόσθετο ενδιαφέρον αφού η γερμανική DIEP είχε δηλώσει ότι είναι πρόθυμη να υλοποιήσει τις επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ, όταν ακόμη αυτή η συζήτηση για το ύψος των επενδύσεων δεν είχε οριστικοποιηθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης.
Να τονιστεί ότι στο επενδυτικό σχήμα CMA CGM- DIEP- Σαββίδη, ο γαλλικός όμιλος και το γερμανικό fund θα ελέγχουν το 85% του SPV, ενώ ο όμιλος Σαββίδη ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 15%.
Ο όμιλος CMA CGM δραστηριοποιείται στους κλάδους της ναυτιλίας, των συνδυασμένων μεταφορών και των logistics. Μέσα στο 2016 η CMA CGM απέκτησε τη NOL, ναυτιλιακή στον κλάδο των containers, για το ποσό των 2,4 δισ. δολαρίων, ενισχύοντας σημαντικά την θέση του Ομίλου στην παγκόσμια αγορά και δίνοντάς του την πρώτη θέση στις γραμμές του Ειρηνικού.
Με την απόκτηση της ασιατικής NOL, ο όμιλος CMA CGM έχει στη δύναμή του 536 πλοία, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια της υφηλίου με περισσότερες από 200 γραμμές, ενώ ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.
Να σημειωθεί ότι το 2015 η CMA CGM μαζί με τις θυγατρικές της, μετέφερε 18 εκατ. containers μετρημένα σε TEU’s.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η CMA CGM είναι ένα από τα τέσσερα μέλη της Συμμαχίας των τεσσάρων μεγάλων ναυτιλιακών στη μεταφορά containers, της OCEAN Alliance, που ενεργοποιείται μέσα στο 2017. Μέλη της OCEAN Alliance είναι επίσης η Cosco, η Evergreen και η Orient Overseas.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, o Όμιλος, που δραστηριοποιείται στην διαχείριση terminals αλλά και στην ανάπτυξή τους, μέσω των θυγατρικών CMA Terminals και Τerminal Link, ενδιαφέρεται να αποκτήσει βάση στην περιοχή της Βαλκανικής γι’ αυτό και διεκδικεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο θεωρεί ότι μπορεί να αναπτυχθεί και σαν home port κρουαζιέρας.
Πηγή: voria.gr