Παρελθόν θα είναι μέχρι το καλοκαίρι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, όπως τον γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αυτή είναι τουλάχιστον η πρόθεση του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος κατέθεσε την περασμένη Δευτέρα στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους Σχέδιο νόμου σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση.
Παρότι ένα τμήμα του συγκεκριμένου σχεδίου έχει ήδη δοθεί στους δημάρχους προς διαβούλευση, χωρίς να συμπεριλαμβάνει τον «ξαφνικό θάνατο» του ΟΑΣΘ, ο υπουργός έχει ήδη καταθέσει τo πλήρες κείμενο, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Ιουνίου.
Ο υπουργός Υποδομών θέτει σε καθεστώς εκκαθάρισης τον ΟΑΣΘ, διαδικασία η οποία πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 3 Δεκεμβρίου του 2019. Μέσω της διαδικασίας, ουσιαστικά «ξηλώνεται» η διοίκηση του Οργανισμού και οι εργαζόμενοι μεταφέρονται στον νέο δημόσια φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο, ως δημόσιοι υπάλληλοι.
Ο νέος φορέας, η θυγατρική και η διαβούλευση
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, συγκροτείται στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ, εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» η οποία θα αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.
Θυγατρική του νέου αυτού Οργανισμού θα είναι εταιρεία που θα συγκροτηθεί με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΑΣΥΘ) και η οποία θα εκτελεί το μεταφορικό έργο στην πόλη.
Στην ΑΣΥΘ, το κράτος θα κατέχει το 51% και το υπόλοιπο 49% θα μπορεί να διατεθεί στην αυτοδιοίκηση, σε φορείς κτλ που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Με την κατάργηση του ΟΑΣΘ το 2019, το συγκοινωνιακό έργο θα περάσει στη ΑΣΥΘ, η οποία θα αποτελείται από 9 μέλη, τα 8 εκ των οποίων θα ορίζονται από τον υπουργό.
Στις αρχές του καλοκαιριού η ψήφιση του νομοσχεδίου
Σύμφωνα με πληροφορίες του Thestival, το σχέδιο νόμου πρόκειται να τεθεί κι επισήμως προς διαβούλευση εντός του τρέχοντος μήνα, προκειμένου να ψηφιστεί τον ερχόμενο Ιούνιο.
Πηγή : Thestival