Δεν χρειάζεται να ταλαιπωρηθούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες από τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» τον ερχόμενο χειμώνα με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής, λέει η Fraport Greece.
H διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και μπορεί να εξυπηρετήσει για τουλάχιστον δύο δεκαετίες την κίνηση, αναφέρει επικαλούμενη ενδελεχείς ελέγχους και μελέτες που πραγματοποίησε. Να σημειωθεί ότι εκτιμάται πως η υλοποίηση των εργασιών σε αυτή τη διασταύρωση –που όπως προκύπτει δεν απαιτούνται και άρα δεν χρειάζεται το δημόσιο να πληρώσει 2,2 εκατ.– θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, αφού η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα μειωθεί κατά 75% περίπου για τέσσερις μήνες.
Οπως εξηγεί ο chief operating officer της παραχωρησιούχου Ιαν Μάθεσον, μιλώντας στην «Κ», «η Fraport Greece έχει διατυπώσει από πέρυσι τους προβληματισμούς της σχετικά με θέματα ασφάλειας που γεννούν τα έργα αυτά.
Συνεργαζόμαστε στενά με την ΥΠΑ αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να μελετήσουμε τους πολλούς και σοβαρούς κινδύνους που θα προκληθούν από τη χρησιμοποίηση του τροχοδρόμου ως προσωρινού διάδρομου απο/προσγείωσης, ειδικά τους περίπλοκους λειτουργικά χειμερινούς μήνες για να εκτελεστούν αχρείαστα, όπως τελικά προκύπτει, έργα».
Από το 2006 είχαν σχεδιαστεί εργασίες αναβάθμισης στη διασταύρωση του διαδρόμου 16/34 (που λειτουργεί) με τον διάδρομο 10/28 (που δεν έχει ολοκληρωθεί). Δέκα χρόνια μετά, το 2016, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να ξεκινήσουν οι εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο, προκαλώντας την αντίδραση φορέων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θεώρησαν ότι η υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκρινε ορθώς ότι έπρεπε να μεταφερθεί η υλοποίηση των εργασιών στη διασταύρωση των διαδρόμων 16/34 και 10/28 για τη χειμερινή περίοδο, προκειμένου να μη μειωθούν η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία». Αλλά τελικά φαίνεται πως δεν χρειάζεται να γίνουν καθόλου έργα εκεί.
«Εως τα μέσα Απριλίου, η πληροφορία σχετικά με τα έργα προέρχονταν αποκλειστικά από το ελληνικό κράτος» , εξηγεί ο κ. Μάθεσον. «Με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινήσαμε εκτεταμένους ελέγχους από τους οποίους προέκυψε ότι η αναβάθμιση του σημείου διασταύρωσης δεν είναι αναγκαία, καθώς η αντοχή του ξεπερνά την απαιτούμενη. Δεν έχει κανένα νόημα να καταστραφεί και να ξανακατασκευαστεί η διασταύρωση», υπογραμμίζει.
πηγή: kathimerini.gr