Δύο ανοιχτά μέτωπα έχει αυτή την εποχή ο ΠΑΟΚ. Το ένα είναι αυτό της Θέρμης, για το οποίο έχει κατατεθεί τροπολογία, η οποία ΘΑ ψηφιστεί μετά τις εκλογές και το άλλο τα χρέη στο δημόσιο τα οποία ΘΑ απασχολήσουν την κυβέρνηση μετά τις εκλογές.
Οι εκλογές πέρασαν, αλλά η κυβέρνηση έχει άλλες προτεραιότητες. Πρώτα πρέπει να ασχοληθεί με τις υποθέσεις φίλων και πρώην (ή και νυν;) συνεργατών.
Ο ΠΑΟΚ οφείλει περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ στο δημόσιο, ζητά να τα πληρώσει με μετρητά χωρίς τις προσαυξήσεις και γι΄ αυτό χρειάζεται έγκριση της τρόικας.
Προφανώς έγκριση της τρόικας δεν χρειάζεται προκειμένου να ΧΑΡΙΣΤΟΥΝ ληξιπρόθεσμα χρέη και εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, όταν πρόκειται για επιχειρήσεις “δικών μας ανθρώπων”, όπως στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σύρου.
Διαβάστε το ρεπορτάζ του έγκυρου capital.gr για το πρώτο πράγμα, που έκανε η κυβέρνηση μετά τις εκλογές και… εξοργιστείτε ελεύθερα.
Φιλί ζωής στον επιχειρηματία Νίκο Ταβουλάρη και πρώην στενό συνεργάτη του σημερινού πρωθυπουργού (ήταν ο διευθυντής της Πολιτικής Άνοιξης) δίνει η κυβέρνηση με την πρώτη μετεκλογική τροπολογία που πέρασε εμβόλιμα σε άσχετο νομοσχέδιο εξαιρώντας τα Ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και, παράλληλα αναστέλλοντας κάθε καταδιωκτικό μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Η συγκεκριμένη τροπολογία έρχεται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει επίθεση σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για τις οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία, με το επιχείρημα ότι είναι ένας τρόπος ώστε να υποστηριχθεί έμπρακτα η παραπαίουσα ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και να διασωθούν οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στον κλάδο. Στην προκειμένη περίπτωση για το Νεώριο Σύρου θα βάλει φρένο στις κατασχέσεις των χρημάτων που μπαίνουν στο ταμείο της εταιρείας από το ΙΚΑ και άλλους φορείς του δημοσίου για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχει, και θα διευκολύνει την αποπληρωμή σημαντικού μέρους των οφειλών σε τουλάχιστον 400 εργαζόμενους του ναυπηγείου Σύρου που όλο το προηγούμενο διάστημα παρέμεναν απλήρωτοι. Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας αποτελεί προϋπόθεση για να εισρεύσουν στο Νεώριο περί τα 2,5 εκατ. ευρώ από εργασίες κατασκευής δεξαμενών του πολεμικού ναυτικού.
Συγκεκριμένα με την τροπολογία που πέρασε στο νομοσχέδιο για την «καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας» και υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, Εργασίας Γιάννη Βρούτση και Δικοσύνης Χ. Αθανασίου προβλέπεται ότι κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας τα Ναυπηγεία Σύρου θα μπορούν να έχουν αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλουν κάθε μήνα το 0,70% των ασφαλιστικών εισφορών που χρωστούσαν μέχρι και τις 30 Απριλίου 2014 και παράλληλα από εδώ και πέρα θα καταβάλουν κανονικά τις εισφορές των περίπου 400 τακτικών και έκτακτων εργαζομένων που απασχολούν.
Όπως προκύπτει από την τροπολογία και την συνοδευτική έκθεση, τα Ναυπηγεία Σύρου οφείλουν συνολικά 10 εκατ. ευρώ (σ.σ πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές) και καθώς θα πληρώνουν 70.000 ευρώ το μήνα, μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017 θα έχουν εξοφλήσει συνολικά 2,5 εκατ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 7,5 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποιούνται.
Από την προτεινόμενη ρύθμιση το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και άλλοι ασφαλιστικοί φορείς θα γράψουν ζημιά 12,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 7,5 εκατ. ευρώ θα προκύψουν από το ευνοϊκό καθεστώς είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών για τα Ναυπηγεία Σύρου και άλλα 5 εκατ. ευρώ από την αναστολή λήψης αναγκαστικών μέτρων στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγικό τομέα.
Με την ίδια τροπολογία παράλληλα αναστέλλονται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 όλες οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για τις συγκεκριμένες οφειλές, κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) και παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 (έληξε στις 31.12.2013) η προθεσμία αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων κατά επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων για οφειλές προς το ΙΚΑ και λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Πηγή:www.capital.gr