To πρώτο του ταξίδι θα κάνει σήμερα το «Ασημένιο Βέλος», το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική “Ferrovie dello Stato” (FS) για να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 3,5 ώρες.
Tο τρένο “Frecciargento ETR 485”, το οποίο κάνει σήμερα, ημέρα εγκαινίων της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, επίσημη πρεμιέρα έφτασε στη Θεσσαλονίκη τέλη Αυγούστου και παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μετά την παρουσίαση το τρένο, που εκμηδενίζει τις αποστάσεις, θα κάνει το πρώτο του επίσημο δρομολόγιο στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.
Ωστόσο, το “ασημένιο βέλος” με τα εννέα βαγόνια του και χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων θα ξεκινήσει κανονικά τα δρομολόγια του όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, “δύσκολο” τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων.
Μετά τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.
Το τρένο μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα, ενώ εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών Νικόλαο Μαυραγάνη, το τρένο θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, δήλωσε πως μετά από μια σειρά δοκιμαστικών δρομολογίων το «Ασημέρνιο Βέλος», θα αναπτύξει μια μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα στο τμήμα Κατερίνη – Πλατύ.
«Είναι ένα καινούργιο τρένο έχει πολλές ανέσεις και συνεπώς μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία βελτιώνει τις υπηρεσίες της και γίνεται πιο ανταγωνιστική», πρόσθεσε ο κ. Τσαλίδης.
thestival.gr