Μόνο ως κατάντια χαρακτηρίζουν την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο στόλος της αστυνομίας στην Θεσσαλονίκης καθώς λόγω ελλείψεων σε περιπολικά, οι άνδρες της τροχαίας που περιπολούν και επιχειρούν στο οδικό δίκτυο Καλοχωρίου- Πυλαίας με συμβατικά οχήματα!
Οι αστυνομικοί καλούνται να διαχειριστούν τεράστιο εργασιακό όγκο, με τις ελλείψεις όμως στο προσωπικό να είναι τεράστιες. Ενδεικτικά, το αστυνομικό τμήμα Λευκού Πύργου που λειτουργεί με τα 2/3 της αναγκαίας δύναμης και το τμήμα ασφαλείας Λευκού Πύργου που λειτουργεί με το 1/3 της αναγκαίας δύναμης. Αξίζει να τονιστεί δε, πως το 60% της λιγοστής δύναμης του συγκεκριμένου τμήματος, διατίθενται για την φύλαξη σταθερών στόχων!
Η Ομάδα ΔΙ.ΑΣ Θεσσαλονίκης που ιδρύθηκε το 2010, μετά από 8 χρόνια έχει υποστεί 20% μείωση του προσωπικού. Η ίδια τραγική κατάσταση και στο αστυνομικό τμήμα Τούμπας, της δεύτερης γεωγραφικά μεγαλύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, όπου η υπάρχουσα δύναμη των αστυνομικών είναι κατά 50% μειωμένη σε σχέση με την αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία του. Όπως δηλώνει ο πρόεδρος αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, κύριος Θοδωρής Τσαιρίδης, «Δυστυχώς, οι πολιτικές των τελευταίων ετών έχουν οδηγήσει σε μια αστυνομία που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην φύλαξη σταθερών και ευπαθών στόχων και λιγότερη στην γενική αστυνόμευση». Όπως σημειώνει, « Όσο η Ελληνική Αστυνομία δεν απαλλάσσεται από τα πάρεργα όπως η επίδοση δικογράφων, μέτρα τάξης σε αθλητικές εκδηλώσεις, φύλαξη προσώπων, μεταφορά ποινικών κρατουμένων από φυλακές στα νοσοκομεία, που της απομυζούν προσωπικό, δεν θα μπορεί να ανταποκρίνεται επαρκώς στον κύριο ρόλο της που είναι η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες».
Το « αγκάθι» της διαχείρισης του μεταναστευτικού
Οι αστυνομικοί στην Θεσσαλονίκη, εκτός των καθημερινών υποχρεώσεων που καλούνται να διαχειριστούν, έχουν να αντιμετωπίσουν και τις μεγάλες μεταναστευτικές ροές. Πρόσφατες άλλωστε και ενδεικτικές του προβλήματος, οι εικόνες με εκατοντάδες μετανάστες να… κατασκήνωσαν στην πλατεία Αριστοτέλους. Η ένωση αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης έχει ήδη προσφύγει στη δικαιοσύνη για τους υπεράριθμους κρατούμενους στα τμήματα διαχείρισης μετανάστευσης και έχει μεταφέρει στην ηγεσία του σώματος, το αίτημά της για δημιουργία κατάλληλων υποδομών στη Θεσσαλονίκη που θα φιλοξενούν τους πρόσφυγες. Ο πρόεδρος της ένωσης σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας κέντρου κράτησης κλειστού τύπου, για μετανάστες που συλλαμβάνονται να παρανομούν, με την κράτηση τους να φτάνει χρονικά έως και την εξέταση του αιτήματος ασύλου που ενδεχομένως να καταθέσουν. Σε διαφορετική περίπτωση, να γίνεται ταυτοποίηση και να επιστρέφουν στις χώρες καταγωγής τους.
Το 2017 πραγματοποιήθηκαν 5.000 συλλήψεις αλλοδαπών, ενώ το 2018 έχουν ήδη καταγραφεί 11.000. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι συγκεκριμένες εθνικότητες αλλοδαπών που απασχολούν κατ’ επανάληψη τις δικαστικές αρχές για ποινικά αδικήματα και συνήθως αφήνονται ελεύθεροι με αναστολή των ποινών Καθημερινά, τόσο οι αστυνομικοί όσο και οι κάτοικοι του κέντρου της Θεσσαλονίκης, γίνονται μάρτυρες παράνομης διακίνηση ναρκωτικών, εμπόριο λαθραίων τσιγάρων, με την αύξηση των συμπλοκών, με μαχαιρώματα και ξεκαθάρισμα, κυρίως μεταξύ αλλοδαπών, καθώς και ληστειών και αρπαγών τσαντών ακόμα και σε πολυσύχναστα μέρη. Προβληματική είναι η κατάσταση και στα κέντρα φιλοξενίας, αφού ο συνωστισμός πολλών ανθρώπων, διαφορετικών φυλών και κουλτούρας οδηγεί σε αιματηρά επεισόδια. Παρόλα αυτά, η Θεσσαλονίκη όχι μόνο δεν ενισχύεται με προσωπικό, αλλά ενισχύει άλλες περιοχές της χώρας. Τα τελευταία 3 χρόνια οι διμοιρίες και οι ομάδες ΟΠΚΕ μετακινούνται κάθε μήνα στα νησιά, μειώνοντας περαιτέρω το υπάρχον προσωπικό.
Αύξηση 400% σε απόπειρες εξόδου μεταναστών από το αεροδρόμιο
Σημαντική είναι η αύξηση συλλήψεων παράνομων μεταναστών που επιχείρησαν να φύγουν από την χώρα με πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ειδικότερα, μέσα στο 2018 σημειώθηκε αύξηση περίπου 400% σε σχέση με το 2017, γεγονός που δυσχεραίνει την αστυνόμευση του αεροδρομίου και επιβάλλει την αύξηση του προσωπικού. Η επιχειρούμενη αναβάθμιση του αεροδρομίου, με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του και πολλαπλασιασμό των πτήσεων, βρίσκει την αστυνομία σε μια δύσκολη υπηρεσιακή συγκυρία. Η διοίκηση συναισθάνεται πλήρως ότι το αεροδρόμιο αποτελεί βιτρίνα της χώρας μας για τους τουρίστες, και προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο της, πλην όμως οι καθημερινές συλλήψεις και μεταγωγές των μεταναστών, δεν δίνουν περιθώρια αναστροφής της κατάστασης. Η ανεπάρκεια προσωπικού και τα ελάχιστα μέσα που διαθέτει η διεύθυνση κρατικού αεροδρομίου Θεσσαλονίκης εκθέτει την εικόνα του αεροδρομίου. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, είναι η φωτιά που ξέσπασε σε περιπολικό εντός του αεροδιάδρομου.
Λάδια και εξοπλισμός από την τσέπη των αστυνομικών
Οι αστυνομικοί στην Θεσσαλονίκη, καταγγέλλουν πως δεν τους έχουν χορηγηθεί νέα οχήματα από το 2010, με πολλές μηχανές της ομάδας «ΖΗΤΑ» να είναι 20ετίας, ενώ το 1/3 των μηχανών της ΔΙΑΣ είναι ακινητοποιημένες, καθώς τα συνεργεία της αστυνομίας στην δεν έχουν λάδια και άλλα αναλώσιμα για την τακτική συντήρηση των οχημάτων!
Ακόμα και οι στολές, έχουν πάψει εδώ και χρόνια να χορηγούνται. Κάθε αστυνομικός είναι υποχρεωμένος να αγοράζει με δικά του έξοδα τις στολές και το αλεξίσφαιρό του, γεγονός που είναι οικονομικά δυσβάστακτο, ιδίως για τις ειδικές ομάδες που έχουν κοστοβόρα είδη ένδυσης. Πλέον, η αστυνομία εν μέρει λειτουργεί, υλικοτεχνικά, βασιζόμενη στο φιλότιμο των αστυνομικών και σε δωρεές τρίτων που αναγνωρίζουν το έργο μας.
Πηγή: newpost