«Στο τέλος του 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό που θα ξεκινάει από την Νέα Ελβετία και θα φτάνει μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, στην ημερίδα για την έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος: «Το Μετρό στην Πόλη μας».
Όπως σημείωσε στον χαιρετισμό του, «τώρα που το έργο μπήκε στις ράγες, εισάγουμε τα παιδιά της Θεσσαλονίκης, τους μελλοντικούς επιβάτες του Μετρό σε μια καινούρια κουλτούρα χρήσης ενός μέσου σταθερής τροχιάς».
Ο κ. Μυλόπουλος χαρακτήρισε «το Μετρό ένα γεφύρι της Άρτας», καθώς όπως σημείωσε, «ξεκίνησε με ανορθόδοξο τρόπο σαν «τρύπα του Κούβελα» το 1986-1987, συνέχισε με κάποιες αποτυχημένες απόπειρες δημοπράτησης τη δεκαετία του ’90, για να φτάσει το 2006 να δημοπρατηθεί σαν δημόσιο, συγχρηματοδοτούμενο έργο που ήταν και η ορθόδοξη διαδικασία».
«Το έργο αντιμετώπισε πάρα πολλά προβλήματα. Το 2012, που έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί το έργο, είχε ήδη πέντε χρόνια καθυστέρησης και το 2014 το έργο σταμάτησε», τόνισε.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό υπογράμμισε στην ομιλία του ότι «από το 2016 που ξεκινήσαμε μέχρι σήμερα, μέσα σε 2,5 η πρόοδος του έργου υπήρξε εντυπωσιακή. Το βρήκαμε στο 37% και σήμερα το φέραμε στο 67%. Δηλαδή, μέσα σε 2,5 χρόνια προχωρήσαμε το 30% του έργου, όταν σε 10 χρόνια από το 2006 μέχρι το 2016 είχε προχωρήσει το 37% του έργου» και πρόσθεσε: «Τελειώσαμε τις σήραγγες στη βασική γραμμή και τη γραμμή της Καλαμαριάς, παραγγέλθηκαν οι συρμοί και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα».
Ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι σήμερα είμαστε σε μία κατάσταση μεγαλύτερης ασφάλειας να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε να παραδώσουμε το σύνολο της γραμμής».
«Άρα, λοιπόν, του χρόνου τέτοια εποχή θα έχουμε δοκιμαστικά δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη στο μήκος ολόκληρης της γραμμής και στο τέλος του 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα μετρό που θα ξεκινάει από την Νέα Ελβετία και θα φτάνει μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό».
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός των επεκτάσεων και δυτικά και προς το αεροδρόμιο. «Ήδη, η εταιρία ετοιμάζει τη δημοπράτηση των πρόδρομων εργασιών για την επέκταση, δηλαδή τα αρχαιολογικά έργα, τα οποία είναι συνήθως χρονοβόρα. Γιατί, καταλαβαίνετε ξεκινάς πρόδρομα, εξασφαλίζοντας ότι το έργο θα γίνει απαλλαγμένο από τις μεγάλες καθυστερήσεις και έτσι, λοιπόν, η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γιατί, αφενός μεν κατασκευάζει δύο γραμμές μετρό, τη βασική και της Καλαμαριάς και από την άλλη σχεδιάζει δύο επεκτάσεις. Μία προς τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης και μία ανατολικά μέχρι το αεροδρόμιο.
»Έτσι, λοιπόν, αφού πια έχει μπει το νερό στο αυλάκι ή να πω καλύτερα το Μετρό μπήκε στις ράγες του, είμαστε πια σε μια φάση να μπορούμε να προετοιμάσουμε την κοινωνία της Θεσσαλονίκης. Και ειδικότερα, όταν μιλάμε για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, τους αυριανούς επιβάτες του Μετρό».
«Το Μετρό μπορεί αυτή τη στιγμή να σχεδιάζει τη νέα γραμμή και ανατολικά και δυτικά, αλλά το Μετρό δεν ξεχνά ότι υπάρχει και η Τούμπα στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχει μια πολύ ζωντανή και μεγάλη κοινότητα, στην οποία χτυπάει η καρδιά της Θεσσαλονίκης και επομένως οι επόμενες, μελλοντικές μας επεκτάσεις οπωσδήποτε θα έχουν Μετρό και στην Τούμπα», σημείωσε.
Πηγή: Voria.gr