Απίστευτη ταλαιπωρία για επιβάτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Από το βράδυ της Παρασκευής, όχι λόγω του χιονιά και της κακοκαιρίας, αλλά εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης, τουλάχιστον δέκα πτήσεις αντιμετώπισαν προβλήματα, καθώς με απόφαση της Ryanair και των πιλότων των αεροσκαφών δεν επιχειρήθηκε προσγείωση στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη σύγχυση.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το voria.gr, περίπου 201 επιβάτες μιας πτήσης από το Λονδίνο, αντί της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, με το αεροπλάνο αμέσως μετά να αναχωρεί και την εταιρεία να ανακοινώνει ότι θα δρομολογήσει λεωφορεία για να μεταφέρει τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη.
Οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων μητέρες με μωρά και ηλικιωμένοι, βρίσκονται ήδη πάνω από δέκα ώρες στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα στην Τιμισοάρα, χωρίς φαγητό και νερό, καθώς δεν υπάρχει άλλος χώρος να φιλοξενηθούν μέχρι να αναχωρήσουν για την Ελλάδα οδικώς, για ένα ταξίδι πολλών ωρών σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλη μια πτήση προσγειώθηκε στην Σόφια και επιβάτες μεταφέρθηκαν οδικώς στην Θεσσαλονίκη, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλες πτήσεις προσγειώθηκαν στην Αθήνα ή περιφερειακά αεροδρόμια.
Οι υπόλοιπες προσγειώσεις και αναχωρήσεις πτήσεων από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» γίνονται κανονικά, σε αρκετές περιπτώσεις με μικρές καθυστερήσεις.
«Μας πέταξαν στο αεροδρόμιο. Μας είπαν στην αρχή να μην βγούμε από το αεροσκάφος, μετά να βγούμε. Δεν έχουμε καμία ακριβή υπεύθυνη ενημέρωση. Στις προσπάθειες που κάναμε να επικοινωνήσουμε με την πρεσβεία, τα περισσότερα τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν. Κάποια στιγμή μας απάντησαν ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα, παρά μόνο αν έχουν χαθεί ταξιδιωτικά έγγραφα», κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ένας από τους επιβάτες, ο κ. Καλαμάρας. «Δεν υπάρχει κάτι να φάμε. Δεν μας έχουν δώσει ένα ποτήρι νερό. Κάποιοι πήραν το λεωφορείο σε αυτές τις τραγικές καιρικές συνθήκες», συμπλήρωσε.
Περίπου οι μισοί από τους επιβάτες μπήκαν στα λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία, προκειμένου να πάνε οδικώς στη Θεσσαλονίκη. Ομως, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ένα από αυτά δεν έχει θέρμανση! «Είμαστε εγκλωβισμένοι εδώ και περιμένουμε. Οι μισοί έφυγαν με λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία μετά από πίεση. Λεωφορεία που δεν έχουν ούτε θέρμανση, τουλάχιστον στο ένα από τα δύο. Περίπου 100 έχουν μείνει εδώ, ανάμεσά τους κάποια μικρά παιδιά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ από την πλευρά της η κ. Δραγασίδου, επιβάτης της ίδιας πτήσης.
Σήμερα, πρωί του Σαββάτου, λίγο πριν από τις 8:00, πρόσφεραν στους επιβάτες τη δυνατότητα να πάνε σε ξενοδοχείο. «Ηρθε η αστυνομία του αεροδρομίου και μας είπε ότι η εταιρεία μας προσφέρει ξενοδοχείο, κάτι που αρνηθήκαμε γιατί το χρειαζόμασταν χθες το βράδυ, όχι σήμερα το πρωί», δήλωσε η κ. Ταυρίδου, που ήταν στην ίδια πτήση.
Fraport: Είναι απόφαση της αεροπορικής εταιρείας
Η πτήση που προσγειώθηκε τελικά στην Τιμισοάρα δεν ήταν η μοναδική που δεν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Ο εκπρόσωπος της Fraport, κ. Παπάζογλου, τόνισε ότι αυτό έγινε εξαιτίας του χρόνιου προβλήματος που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης. Οσο για την απόφαση να κατευθυνθεί η πτήση στην Τιμισοάρα, υπογράμμισε ότι πρόκειται για απόφαση της αεροπορικής εταιρείας.
«Οποτε υπάρχει χαμηλή νέφωση και ο πιλότος αποφασίζει ότι δεν επιθυμεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο, είναι απόφαση αποκλειστικά και μόνο της εταιρείας το αεροδρόμιο που επιθυμεί να προσεγγίσει και ουδείς μπορεί να παρέμβει στην απόφαση αυτή. Είναι θέμα που αφορά αποκλειστικά την πολιτική στρατηγική της εταιρείας που προφανώς έχει μια κατάσταση με εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε στον ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Fraport Greece, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και βρίσκονται σε εξέλιξη όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες αποχιονισμού και αποπαγοποίησης για την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα.