Θέματα υποδομών, μεταφορών, καινοτομίας, αλλά και αξιοποίησης χώρων που παραμένουν ανεκμετάλλευτοι στην πόλη περιελάμβανε η ατζέντα του πρωθυπουργού για τη Θεσσαλονίκη, στην 84η ΔΕΘ.
“Η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η Ανάπτυξη για Όλους. Και το τρίπτυχο Επενδύσεις-Υποδομές-Καθημερινότητα ορίζει την εφαρμογή του”, τόνισε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του κ. Μητσοτάκη, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τον ΟΑΣΘ αλλά και τις οδικές υποδομές.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό».
Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό -με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας.
Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΟΑΣΘ
Το βάρος των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών σηκώνει ο ΟΑΣΘ.
Σήμερα απαιτούνται 500 οχήματα για έναν ομαλό ρυθμό του συγκοινωνιακού έργου και κυκλοφορούν λιγότερα από τα μισά. Όλα αυτά αλλάζουν.
Ήδη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία και η διαφορά είναι αισθητή και αναθέτουμε στα ΚΤΕΛ τις περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα την μητροπολιτική ζώνη.
Έτσι, 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο.
Μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό, θα εξασφαλίσουμε γρήγορη, αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΒΙΠΕ
Ο τομέας των αγροτικών μεταφορών, για παράδειγμα, θα τονωθεί με την ανάπτυξη αποθηκευτικών, ψυχόμενων χώρων στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης.
Αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επιβάλλεται να αναλάβει νέο ρόλο. Το επενδυτικό του πρόγραμμα ανέρχεται ήδη σε 300 εκατομμύρια, ενώ επιβάλλεται να ολοκληρωθεί η σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων.
Στόχος, την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
ΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα εδώ είναι ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών.
Ενώ για το δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το Υπουργείο Υποδομών.
Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, προχωρεί, επίσης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου.
Η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί και με το νέο έργο θα αναπνεύσει.
Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει, οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΘ
Ένα ακόμη έργο υψηλού συμβολισμού και αναπτυξιακής δυναμικότητας προχωρεί στην ίδια την πόλη: η ανάπλαση της ΔΕΘ, την οποία εξήγγειλα και από το βήμα της Βουλής.
Δεσμεύομαι ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.
Στο διάστημα 2020-2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΑ
Με ταχύ ρυθμό προχωρούν και οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας.
Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το «Thess/Intec». Ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία.
Πρόκειται για ένα τεχνολογικό πάρκο που θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης.
Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει από τώρα μνημόνια συνεργασίας ώστε να αναβαθμίσουν εκεί τα ερευνητικά τους τμήματα.
Όμως θέλω να είμαι σαφής. Αν το έργο δεν αποδείξει έμπρακτα τη βιωσιμότητα του προσελκύοντας ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότησή του, εντός διετίας το οικόπεδο θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο.
ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΖΩΝΗΣ
Στο ίδιο πνεύμα δημιουργικής αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, σχεδιάζουμε, στη δυτική πλευρά της πόλης, την καθιέρωση Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Θα ιδρυθεί στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», σε έκταση 670 στρεμμάτων, κατά το μοντέλο των αντίστοιχων ζωνών στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου.
Όπως και εκεί, έτσι και εδώ οι επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν θα απαλλάσσονται από δασμούς και ΦΠΑ.
ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Σε τροχιά υλοποίησης είναι και η οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα.
Είναι αυτό που χαρακτηρίζουμε «άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση».
Μέσα στο 2020 λοιπόν θα συσταθεί Ειδική Εταιρία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο ανάλογων εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
Το κτιριακό απόθεμα του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά παίρνει σειρά για αξιοποίηση προς άλλη κατεύθυνση:
Τα 24.000 τετραγωνικά μέτρα των κτιρίων του θα ρημάξουν αν δεν αποκτήσουν γρήγορα νέα χρήση.
Τα περισσότερα, λοιπόν, θα ανακαινιστούν ως χώροι πολιτισμού και Ιστορίας, φιλοξενώντας 3 ξεχωριστά μουσεία:
Το πρώτο, με ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό. Το δεύτερο, για την Εθνική Αντίσταση – έργο που έμεινε στα χαρτιά. Και το τρίτο, για τον Προσφυγικό Ελληνισμό που ταυτίζεται με την Θεσσαλονίκη.
Η δυτική πόλη αποκτά, έτσι, έναν τουριστικό και πολιτιστικό πόλο, παράλληλα με τον επιχειρηματικό κόμβο της Ελεύθερης Ζώνης.
Πηγή:thestival.gr