Mε «σηκωμένα μανίκια» οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών σχεδιάζουν την επόμενη ημέρα, όπως άλλωστε έχει ζητηθεί από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, καθώς πλέον η ημερομηνία σταδιακής άρσης των μέτρων περιορισμού φαίνεται ότι πλησιάζει.
Ωστόσο τα οικονομικά των Οργανισμών αναμένεται να βγουν ιδιαίτερα τραυματισμένα από την πανδημία, καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, η πτώση στην επιβατική κίνηση αγγίζει πλέον το 90%, ενώ από τις περίπου 900.000 ημερήσιες επικυρώσεις πριν την πανδημία, σήμερα πραγματοποιούνται λιγότερες από 100.000.
Οσον αφορά στα δρομολόγια της επόμενης ημέρας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η επιστροφή στην προτέρα κατάσταση και η αύξηση των εκτελουμένων δρομολογίων θα έρθουν σταδιακά και ανάλογα και με τα υπόλοιπα μέτρα επανόδου που θα ανακοινωθούν από την κυβέρνηση και έχουν να κάνουν κυρίως με την περίοδου επανόδου των μαθητών στα σχολεία – εφόσον αυτό αποφασιστεί, την επαναλειτουργία καταστημάτων και επιχειρήσεων αλλά και τη λήξη των αδειών ειδικού σκοπού των ίδιων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.
Στοίχημα για τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών παραμένει και σε αυτή τη φάση η αποφυγή του συνωστισμού, ενώ μένει να φανεί εάν το επιβατικό κοινό θα ανακτήσει την εμπιστοσύνη της μετακίνησής του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ακόμα και μετά την άρση των μέτρων.
Τι θα γίνει με τις κάρτες
Advertisement
Τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να δοθούν λεπτομέρειες και για τον τρόπο, με τον οποίο θα δοθεί και η πίστωση ίσης αξίας στους κατόχους μηνιαίων, τριμηνιαίων,εξαμηνιαίων και ετήσιων καρτών οι κατά τη διάρκεια των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας δεν έχουν χρησιμοποιήσει τις κάρτες τους, τις οποίες ωστόσο είχαν προαγοράσει. Οπως έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα το δικαίωμα πίστωσης θα ενεργοποιείται με την αγορά νέας κάρτας.
350 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη
Νωρίτερα, σήμερα, πάντως, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, κατά την οποία επισημάνθηκε ότι στόχος είναι, περί τα μέσα Μαΐου, εφόσον αρθούν όλα τα μέτρα, να κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έως και 350 λεωφορεία. Ο αριθμός των οχημάτων θα είναι αυξημένος χάρις στην συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στην βελτίωση της συντήρησης), ενώ το φθινόπωρο με την ολοκλήρωση του διαγωνισμό για leasing ο στόχος είναι ο στόλος να αυξηθεί προοδευτικά στα 500 οχήματα.
Όπως είπε στους συμμετέχοντες στη τηλεδιάσκεψη ο κ. Καραμανλής, «ο ΟΑΣΘ γυρίζει σελίδα» ώστε σταδιακά να επανέλθει σε επίπεδο, στόλου και συχνότητας, των υπηρεσιών του 2014.
Ο υπουργός ζήτησε από τους συμμετέχοντες αναλυτική ενημέρωση σχετικά με:
την πορεία εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης του COVID- 19,
την οικονομική διαχείριση του Οργανισμού, σε σχέση με τη μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω της πανδημίας,
την πορεία της συνεργασίας του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ,
τη συντήρηση των οχημάτων,
τον προγραμματισμό ενοικίασης λεωφορείων,
την πορεία της αναδιάρθρωσης του οργανισμού
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, κατά τις ώρες αιχμής (06:00-10:00 και 14:00 -18:00) κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 295 λεωφορεία (220 οχήματα του ΟΑΣΘ και ακόμη 75 που προέκυψαν από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ). Διαβεβαίωσε πως ο αριθμός των επιβατών ανά λεωφορείο δεν ξεπερνάει τα 25 άτομα, όπως άλλωστε ορίζει και η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ εφαρμόζονται κατά γράμμα οι οδηγίες προφύλαξης του ΕΟΔΥ για τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, τα έσοδα του Οργανισμού είναι μειωμένα, ευελπιστώντας σε καλύτερα αποτελέσματα με τη σταδιακή άρση των μέτρων -όποτε αποφασιστεί- από την κυβέρνηση.
πηγή:ethnos.gr