Αρκετά στοιχεία από το ΕΧΣ για την Νέα Τούμπα έγιναν γνωστά σήμερα μέσα από το σάιτ ypodomes.com, τόσο για την υπογειοποίηση των δρόμων γύρω από το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ αλλά και για θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων που αποτελεί παραδοσιακό πρόβλημα για την περιοχή.
Ο Νίκος Καραγιάννης που έγραψε το θέμα για όλες αυτές τις λεπτομέρειες μίλησε στον FOCUS FM 103,6 και αναφέρθηκε στην μέριμνα που έχει δείξει ο ΠΑΟΚ για το κυκλοφοριακό θέμα, αλλά και για τα επόμενα βήματα μέχρι την κατασκευή του νέου γηπέδου του Δικεφάλου.
Αναλυτικά τα όσα είπε στον FOCUS FM 103,6:
“Νομίζω ότι υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα μέσα στο ΕΧΣ. Είναι η σύλληψη που έχει γίνει από την ομάδα που ασχολείται με το νέο γήπεδο, από τα πιο ενδιαφέροντα είναι η υπογειοποίηση κάποιου δρόμου. Η σκέψη της υπογειοποίησης υπάρχει για να υπάρξει μια πλατεία ελεύθερη από τα αυτοκίνητα, ούτως ώστε οι φιλαθλοι να πηγαίνουν μια ευκολία στο γήπεδο. Αυτή η αλάνα θα εξυπηρετεί τον κόσμο για να φτάνει με άνεση στην Νέα Τούμπα, μιλάμε για την οδό Κλεάνθους σε ότι αφορά το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ. Θα ξεκινάει από την Μικράς Ασίας και θα τελειώνει λίγο πριν την Γρηγορίου Λαμπράκη στο ύψος της γέφυρας.
Ο σταθμός που προβλέπεται να εξυπηρετεί το γήπεδο είναι αυτός στην Παπάφη. Δεν είναι δίπλα στο γήπεδο, αλλά ο πιο κοντινός σταθμός στο γήπεδο. Είτε ο κόσμος έρχεται από την Καλαμαριά, είτε από δυτικά θα μπορεί με 10 λεπτά περπάτημα να βρίσκεται στο γήπεδο. Η πρόσβαση με το Μετρό θα μειώσει τα οχήματα που θα βρίσκονται στην περιοχή. Αυτό βέβαια με το δεδομένο ότι θα τελειώσει το Μετρό το 2023. Θα υπάρχουν τρία πάρκινγκ, τα δυο θα είναι υπόγεια. Από την υπογειοποίηση θα προκύψει ένα με 450 θέσεις, περίπου στο σύνολο θα μπορούν να σταθμεύσουν κοντά στα 1100 οχήματα συνολικά σε αυτά τα τρία πάρκινγκ. Αυτές οι κινήσεις δηλώνουν ότι ο ΠΑΟΚ δίνει σημασία στον φίλαθλο και όχι στο όχημα του. Δηλαδή να μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει συντεταγμένα στο γήπεδο. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, μπορούν να έρχονται στο γήπεδο μέσω Μετρό θα έρχονται 14.000 κόσμος ανά ώρα.
Συνήθως ότι υπάρχουν ποδοσφαιρικοί αγώνες με μεγάλη προσέλευσης, αυτόματα το Μετρό κάνει τα δρομολόγια πιο συχνά, προφανώς το ίδιο θα ισχύει και στην Θεσσαλονίκη. Άρα αυτός ο αριθμός των 14.000 σίγουρα μπορεί να είναι περισσότερος για να μπορεί να κινηθεί πιο μεγάλος αριθμός φιλάθλων.
Σε ότι αφορά την οδό Μικράς Ασίας προβλέπεται στο ΕΧΣ μια πεζοδρόμηση του δρόμου. Μιλάμε για ένα γήπεδο που ο ΠΑΟΚ θέλει να το κάνει λειτουργικό, να μην είναι απλά εντυπωσιακό. Δηλαδή ο φίλαθλος να πηγαίνει καλά, να περνάει καλά και να αποχωρεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η χωρητικότητα σύμφωνα με το ΕΧΣ θα είναι 30.000 με 35.000 αλλά όταν ολοκληρωθεί η διαβούλευση θα ολοκληρωθούν οι τελικές μελέτες και θα καθοριστεί ακριβώς το ακριβές νούμερο που θα έχει χωρητικότητα το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ.
Περιμένουμε μέσα στο καλοκαίρι να δημοπρατηθεί το έργο του Fly Over στην Θεσσαλονίκη που θα κάνει σημαντική δουλειά στην πολη και θα μπορεί να εξυπηρετήσει και τον κόσμο που μένει και πάνω από την Περιφερειακή. Θα βοηθήσει και αυτό στο νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ. Έχει να κάνει με την διαμπερή κυκλοφορία κυρίως αυτών που κινούνται προς την Χαλκιδική και όχι τόσο προς το κέντρο της πόλης. Δηλαδή θα είναι σαν μια γέφυρα που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη.
Το έργο στο Μετρό της Θεσσαλονίκης το έχω περπάτησει τουλάχιστον τρεις φορές και είναι πραγματικά κρίμα που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ελπίζω αυτό το έργο να λειτουργήσει γιατί θα αλλάξει τα πάντα στην πόλη.
Θα υπάρχουν τρία τσεκ πόιντς, όπως έχει περιγραφεί στο ΕΧΣ. Σε αυτά θα πεζοδρομηθεί και η οδός Διδασκάλου Αδαμίδου (πίσω από τις θύρες 5-6). Το νέο γήπεδο δεν θα είναι ένα απλό γήπεδο. Θα λειτουργεί σαν πολυχώρος διασκέδασης. Αλλάζει τελείως όλη η περιοχή γιατί ο χώρος δεν θα απλά γήπεδο, αλλά θα μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει εκεί όλη την εβδομάδα για να φάει, να περάσει χρόνο με τα παιδιά του, να δει ταινία στο σινεμά και πολλά άλλα.
Το πιο σημαντικό που ενδιαφέρει περισσότερο τον κόσμο είναι να προχωρήσει η διαδικασία και να αρχίσουν οι εργασίες. Δεν είναι εύκολο σε μια αστική περιοχή να κάνεις μια τέτοια προσπάθεια και να φτιάξεις ένα τέτοιο έργο.
Με το πολεοδομικό, δηλαδή την επίδραση που θα έχει στην περιοχή, το κυκλοφοριακό που έχει δείξει ο ΠΑΟΚ πολύ μεγάλη μέριμνα και στην συνέχεια το κατασκευαστικό. Μετά το Υπουργείο Περιβάλλοντας, μπαίνουμε στο πιο σημαντικό κομμάτι. Να γίνει η μελέτη, να βγει η οικοδομική άδεια, να γκρεμιστεί το παλιό γήπεδο για να φτιαχτεί το καινούργιο”. δ