Αναλογική χρέωση τέλος… Tα διόδια στην Εγνατία Οδό, που κατασκευάστηκε πλήρως από Κεφάλαια του Δημοσίου και Κοινοτικών Προγραμμάτων, θα ακολουθήσουν το μοντέλο των υπολοίπων εθνικών οδικών δικτύων με την κυβέρνηση να δηλώνει ότι πρόκειται για απαίτηση της τρόικας.
Ήδη προωθείται και σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση 13+5 σταθμών διοδίων. Μάλιστα ένας σταθμός διοδίων, σύμφωνα με πληροφορίες του Vima οnline, θα κατασκευαστεί στην έξοδο για την περιοχή της Αμφίπολης. Στο σημείο εκείνο η Εγνατία Οδός, που διέρχεται την περιοχή σε απόσταση περίπου 3 με 4 χλμ από τον τύμβο Καστά, ενώνεται με κάθετο δρόμο που οδηγεί στην πόλη της Δράμας και από εκεί στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και στο τελωνείο Εξοχής.
Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:
– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)
– Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)
– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)
– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)
– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)
– Μάλγαρα (εν λειτουργία)
– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)
– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)
– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)
– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)
– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)
– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)
– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).
Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.
Πηγή: protothema.gr