Στην Ελλάδα οι ομάδες εκλιπαρούν συνήθως τον ΟΠΑ να τους δώσει κανένα κοκκαλάκι, να το βάλουν στη φανέλα τους να πάρουν κανένα ψιλό και να βγάλουν τη χρονιά!
Σε άλλες χώρες, που το ποδόσφαιρο είναι κανονικό, που δεν υπάρχει βρωμιά, που οι ομάδες ενδιαφέρονται για το πως θα βελτιώσουν το προϊόν τους και θα αυξήσουν τους τζίρους τους, κι όχι για το Στοίχημα ή πως θα κάνουν κανένα… νταλαβέρι, οι αριθμοί εκτοξεύονται και όλα έχουν μεγαλύτερη αξία.
Για παράδειγμα, οι φανέλες των ομάδων της Μπουντεσλίγκα κοστίζουν χρυσάφι, και οι ομάδες παίρνουν πολλά χρήματα κάθε χρόνο από εταιρίες που θέλουν να προβληθούν με τον τρόπο αυτό!
Μάλιστα, για να κερδίσουν κάποιες τη μάχη, προσφέρουν πολυετή συμβόλαια στις ομάδες, όπως για παράδειγμα η Evonik στην Ντόρτμουντ, που έκανε συμβόλαιο μέχρι το 2025(!) ή το γερμανικό ταχυδρομικό ταμιευτήριο (Postbank) στην Γκλάντμπαχ, που έκανε συμβόλαιο μέχρι το 2020…
Τα λιγότερα χρήματα στην Μπουντεσλίγκα, τα παίρνει η ταπεινή Πάντερμπορν, που εδρεύει σε μία μικρή πόλη της Βεστφαλίας, και παίρνει μόλις 1.300.000 ευρώ, ενώ το ρεκόρ το έχει η Μπάγερν, που παίρνει 30.000.000 ευρώ το χρόνο από την Telekom.
Το ίδιο ποσό παίρνει και η Βόλφσμπουργκ, αλλά από την VW, η οποία είναι ιδιοκτήτης της ομάδας, ενώ η Χόφενχαϊμ διαφημίζει την εταιρία πληροφορικής του ιδιοκτήτη της, την SAP.
Όλες οι άλλες συμφωνίες, κλείνονται στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς…
Δείτε τι παίρνουν οι γερμανικές ομάδες από τη διαφήμιση στη φανέλα τους, σε ευρώ
Μπάγερν (Telekom) 30.000.000
Βόλφσμπουργκ (VW) 30.000.000
Ντόρτμουντ (Evonik) 20.000.000
Σάλκε (Gazprom) 15.000.000
Γκλάντμπαχ (Postbank) 7.500.000
Αμβούργο (Fly Emirates) 7.500.000
Στουτγάρδη (Mercedes) 7.000.000
Φρανκφούρτη (Alfa Romeo) 6.000.000
Βέρντερ (Wiesenhof) 5.500.000
Κολωνία (REWE) 5.500.000
Λεβερκούζεν (LG) 5.500.000
Χόφενχαϊμ (SAP) 4.600.000
Μάιντς (Entega) 4.500.000
Χέρτα (Deutsche Bahn) 4.500.000
Ανόβερο (Heinz von Heiden) 4.000.0000
Φράιμπουργκ (Ehrmann) 2.500.000
Άουγκσμπουργκ (AL-KO) 2.000.000
Πάντερμπορν (kfzteile24) 1.300.000