Τέσσερα αντί για έξι μαθήματα με την προσθήκη ενός μαθήματος μπαλαντέρ και διδασκαλία των μαθημάτων από τα υπάρχοντα σχολικά βιβλία καθώς δεν υπάρχει χρόνος για αλλαγές φαίνεται οτι είναι το σχέδιο που προκρίνεται από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η ανακοίνωση του νέου συστήματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας, ωστόσο βέβαιο θεωρείται οτι την επόμενη χρονιά οι μαθητές θα εξετασθούν σε τέσσερα μαθήματα αντί για έξι , ενώ η προσθήκη ενός πέμπτου προαιρετικού μαθήματος θα τους εξασφαλίσει μία “γέφυρα” μεταξύ των πεδίων, προκειμένου να διευρυνθούν οι επιλογές τους. Το σύστημα προσομοιάζει με το σύστημα των δεσμών ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρχουν και σχολές μπαλαντέρ, όπως οι Παιδαγωγικές που θα τις δηλώνουν οι υποψήφιοι από όλα τα επιστημονικά πεδία.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας, είναι να αυξηθούν τα τμήματα που μπορεί να επιλέξει ο υποψήφιος , προκειμένου να έχει περισσότερες επιλογές κοντά στον τόπο κατοικίας του καθώς αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των μετεγγραφών. Σύμφωνα με πληροφορίες το ποσοστό των μετεγγραφών δεν θα ξεπερνά το 10%-15% των φοιτητών που πέτυχαν με τις εξετάσεις σε κάθε τμήμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αναμένεται να κατατεθεί μέσα στην εβδομάδα θα υπάρχει και ρύθμιση για την αναδιαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων του λυκείου.
Οπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης: “Στο πολυνομοσχέδιο, θα δώσουμε ένα σχέδιο, όπου διευρύνεται η δυνατότητα των μαθητών, που βρίσκονται τώρα στη Β’ και θα πάνε στη Γ’ Λυκείου, να απευθύνονται σε περισσότερες σχολές, μέσω ενός συστήματος, χωρίς να διαταράσσουμε, αυτή τη στιγμή, το στάτους στο οποίο βρίσκονται και προετοιμάζονται οι μαθητές. Επίσης, θα φροντίσουμε για τη μείωση της ύλης, γιατί, πραγματικά, η υπερβολική ύλη, δεν βοηθάει κανέναν. Σε πάρα πολλά μαθήματα, η ύλη του πρώτου έτους του πανεπιστημίου είχε μεταφερθεί στην Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να εξοντώνονται τα παιδιά”.
Σε οτι αφορά στους εισακτέους αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι με πτωτική τάση δηλαδή ο αριθμός που θα ανακοινωθεί θα κινηθεί λίγο πάνω από τις 69000 από τις περίπου 70.500 που ήταν ο αντίστοιχος περσινός.
Aλλαγή αναμένεται στον αριθμό των εισακτέων στις θεωρητικές σχολές που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζαν σταθερή μείωση σε σχέση με τις πολυτεχνικές σχολές. Είναι χαρακτηριστικό οτι στην ανάγκη ενίσχυσης των Ανθρωπιστικών Επιστημών στην εκπαίδευση εστίασε ο υπουργός Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αρ. Μπαλτάς κατά την διάρκεια του άτυπου Συμβουλίου των Ευρωπαίων ομολόγων του που πραγματοποιήθηκε, στο Παρίσι.
Οι υποψήφιοι, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου, από την επόμενη χρονιά αναμένεται να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα . Στην περίπτωση που επιθυμούν να διευρύνουν τον αριθμό των σχολών από τις οποίες θέλουν να διεκδικήσουν μία θέση θα έχουν δικαίωμα να εξετασθούν σε ένα επιπλέον μάθημα. Οπότε όποιος επιθυμεί να εισαχθεί στα Παιδαγωγικά τμήμα , που φαίνεται οτι “κλείδωσαν” ως σχολές από περισσότερα πεδία ,θα εξετάζεται υποχρεωτικά σε πέντε μαθήματα. Η γκάμα των σχολών που αναμένεται οτι μπορούν να δηλώσουν από την επόμενη χρονιά οι υποψήφιοι αναμένεται να φθάσει τις 250 σχολές.
Με βάση το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας διατηρούνται οι προσανατολισμοί στην Γ’ Λυκείου που αφορούν στους τομείς Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών-Κοινωνικών Σπουδών. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί τίποτε σχετικά με το συντελεστή αυξημένης βαρύτητας των μαθημάτων και αν θα ισχύσει για όλες τις σχολές.
Σε οτι αφορά στα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν οι υποψήφιοι από τη σχολική χρονιά 2015-2016 αναμένεται να κινηθούν ως εξής:
1. Νεοελληνική γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά για εισαγωγή στις σχολές Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών.
2.Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία στη θετική κατεύθυνση
3. Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Πληροφορική και Αρχές Οικονομικής θεωρίας στις Οικονομικές Σπουδές.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας τα μαθήματα μπαλαντέρ είναι η Φυσική, η Βιολογία , τα Μαθηματικά, η Ιστορία και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Η Βιολογία αναμένεται να “ξεκλειδώνει” τις Επιστήμες Υγείας ενώ τα Μαθηματικά αναμένεται να αποτελέσουν τη “γέφυρα” για τις Παιδαγωγικές σχολές.
Η Φυσική θα είναι ο μπαλαντέρ για τα Πολυτεχνεία και τις Θετικές Επιστήμες ενώ οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας θα είναι το “εισιτήριο” για τις Πολιτικές Οικονομικές και Κοινωνικές Επιστήμες.
Οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου και θα είναι η τελευταία χρονιά που οι μαθητές θα εξεταστούν σε έξι μαθήματα.
Eπίσης, ήδη από φέτος, το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει στις ακόλουθες αλλαγές:Στις συνολικές μονάδες των υποψηφίων για την εισαγωγή στα AEI δεν θα υπολογίζονται οι βαθμοί προαγωγής στην A΄ και B΄ Λυκείου.
Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων και τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων στην A΄ και B΄ Λυκείου θα επιλέγονται από τους διδάσκοντες.
Eπανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος 9,5. Μέχρι σήμερα υπήρχε η βάση του 10 σε Γλώσσα και Mαθηματικά και μέσος όρος 8 στα υπόλοιπα μαθήματα.
Πηγή: protothema.gr