Όλες οι εξελίξεις και οι αγοραπωλησίες στην συνδρομητική τηλεόραση

Χρονιά κλειδί για τις εξελίξεις στον κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης θα είναι το 2015, αφού η ολοκλήρωση της πώλησης της Forthnet  θα αλλάξει τα δεδομένα διευρύνοντας τη συνδρομητική βάση.

Το 2015 εξάλλου οι συνδέσεις της συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται να φτάσουν το 1.000.000 και το ποσοστό διείσδυσης να ξεπεράσει το 25%, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της ήδη ανοδικής πορείας της μέσω του 3play. Το 2014 η αγορά υπηρεσιών συνδρομητικής ξεπέρασε τις 900.000 συνδέσεις ανεβάζοντας τη διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά στο 23% από 18% του 2013 και το 9% του 2011.

Η ανάπτυξη της συνδρομητικής είναι κατακόρυφη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αφού το 2009 το αντίστοιχο νούμερο ήταν μόλις στο 9%, σε σύγκριση, όμως, με την Ευρώπη δεν είναι υψηλό, δεδομένου ότι σε πολλές χώρες η διείσδυση ξεπερνά το 35% των νοικοκυριών.

Τα νούμερα της συνδρομητικής ανεβάζουν τα πακέτα 3play (internt,τηλέφωνο, τηλεόραση) στα οποία έχουν στραφεί οι χρήστες και η εντυπωσιακή ανάπτυξή τους είναι αποτέλεσμα του έντονου ανταγωνισμού που έχει αναπτυχθεί την τελευταία διετία μεταξύ Forthnet και ΟΤΕ για την προώθηση της Nova και του OTE TV αντίστοιχα, με τις δύο πλατφόρμες να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στις συνδέσεις. Παράλληλα, ένα σημαντικό μικρότερο μερίδιο έχουν οι τρεις πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης των hellas online (hol TV), Cyta (Cytavision) και On Telecoms (ON TV), οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων (IPTV). Σημειωτέον ότι και ο ΟΤΕ προσφέρει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω IPTV, χωρίς, όμως, να τις προωθεί ιδιαίτερα και ο αριθμός τους εκτιμάται ότι έχει παραμείνει στάσιμος στις περίπου 50.000.

Τα αθλητικά γεγονότα αποτελούν βασικό κομμάτι τους περιεχομένου της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Πρόσφατα η η τηλεοπτική πλατφόρμα της Nova εξασφάλισε την επέκταση της μετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων του πρωταθλήματος της Super League μέχρι το 2019. Η υπάρχουσα συμφωνία έληγε την περίοδο 2016-2017 αλλά οι δύο πλευρές προχώρησαν στην επέκτασή της έως την περίοδο 2018-2019. Όσον αφορά στο τίμημα που θα καταβάλει η Forthnet, πληροφορίες αναφέρουν 34 εκατ. για κάθε χρόνο επέκτασης αλλά το τελικό ποσό εξαρτάται από μία σειρά από ρήτρες, στις οποίες περιλαμβάνεται και το ποιες ομάδες με μεγάλη δημοφιλία συμμετέχουν στη διοργάνωση. Η μέχρι τώρα συμφωνία προβλέπει ετήσιο τίμημα 37,5 εκατ. ευρώ.

Το 2015 θα είναι χρονιά κλειδί για την ανάπτυξη του κλάδου αφού η τελική πώληση της Forthnet-Nova θα καθορίσει τις εξελίξεις. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΤΕ έχει καταθέσει μη δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση της Nova, ενώ Vodafone και Wind έχουν, επίσης, καταθέσει από κοινού μη δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση ολόκληρης της Forthnet Αν ο ΟΤΕ αποκτήσει τη Nova γίνεται ο μοναδικός μεγάλος «παίκτης» στον κλάδο και δημιουργούνται νέα δεδομένα αφού αποκτά το σύνολο της συνδρομητικής βάσης. Αν η Forthnet καταλήξει σε Vodafone – Wind, το ευρύτατο πελατολόγιο των δύο εταιρειών αναμένεται να φέρει νέες εμπορικές κινήσεις που θα επεκτείνουν περαιτέρω τη συνδρομητική βάση. τηλεφωνίας. Η Vodafone μετά την απόκτηση της hellas online, είναι ήδη παρούσα στον κλάδο με την πλατφόρμα του hol TV.