Τελικά μήπως είχε δίκιο ο Γιάννης Μπουτάρης, όταν δήλωνε χθες ότι η δήλωση διακοπής των έργων από την κατασκευάστρια κοινοπραξία είναι ένας εκβιασμός για να αυξηθεί το κόστος του έργου κατά 500 εκατομμύρια ευρώ;
Διαβάστε το ρεπορτάζ για την Άκτωρ, που ανήκει στον όμιλο Μπόμπολα, ένας όμιλος, ο οποίος είναι πίσω από τα περισσότερα μεγάλα έργα στην Ελλάδα (ίσως γιατί έχει την καλύτερη τεχνογνωσία)
Το ρεπορτάζ είναι της Χαράς Τζαναβάρα από την “Εφημερίδα των Συντακτών”
Θέλοντας να διεκδικήσει πρόσθετα κονδύλια ύψους 500 εκατ. ευρώ για παραλείψεις και καθυστερήσεις η εταιρεία του ομίλου Μπόμπολα έστειλε με δικαστικό κλητήρα επιστολή στην «Αττικό Μετρό», που έχει την ευθύνη του έργου, με την οποία δηλώνει ότι αποχωρεί από τα εργοτάξια
Με διακοπή των έργων από τη Δευτέρα απειλούν οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την κατασκευή του πολύπαθου μετρό στη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας στον δρόμο περίπου 600 εργαζομένους.
Η εταιρεία «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, που είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας, έστειλε με δικαστικό κλητήρα επιστολή στη διοίκηση της «Αττικό Μετρό», που έχει την ευθύνη του έργου, με την οποία δηλώνει ότι αποχωρεί από τα εργοτάξια, επιρρίπτοντας ευθύνες στην πλευρά του κράτους για καθυστερήσεις στην υλοποίηση των υποχρεώσεών του.
Ανεξάρτητα από τις ευθύνες της κρατικής εταιρείας, η κίνηση των εργολάβων φαίνεται ότι έχει «ζουμί», καθώς η κοινοπραξία διεκδικεί πρόσθετα κονδύλια ύψους 500 εκατ. ευρώ για παραλείψεις και καθυστερήσεις (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά κ.λπ.) των υπηρεσιών που ξεκινούν από το 2005.
Μεταξύ άλλων διεκδικεί 120 εκατ. για μετατόπιση σταθμού κατά λίγα μέτρα σε σχέση με την αρχική θέση του.
Πριν από ένα εξάμηνο, κατά την επίσκεψη του Μ. Χρυσοχοΐδη στο έργο είχε συμφωνηθεί να δημιουργηθεί επιτροπή διαιτησίας με τη συμμετοχή και εκπροσώπου του ΣτΕ για να επιλυθεί η οικονομική διαφορά, αλλά ώς σήμερα δεν έχει σημειωθεί πρόοδος.
Οπως… αυτοκινητόδρομοι
Οι εξελίξεις αυτές, που κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με αυτές των εργολάβων στους σταματημένους αυτοκινητόδρομους, δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στην κυβέρνηση και λόγω των επικείμενων εκλογών. Φαίνεται πως δεν είναι άσχετες με την παρουσία του Δ. Κούτρα, κορυφαίου στελέχους του ομίλου Μπόμπολα, την Τετάρτη στα Τέμπη κατά την επιθεώρηση των έργων από τον υπουργό Υποδομών.
Ηταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος, γεγονός που συνδέεται και με τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης στην ΠΓΔΜ για υπόγειες διαδρομές χρήματος μέσω έργου που έχει αναλάβει ο συγκεκριμένος όμιλος στο γειτονικό κρατίδιο.
Στην επιστολή προς την «Αττικό Μετρό», η κοινοπραξία κάνει λόγο για «ειδική δήλωση διακοπής έργων» και επιφυλάσσεται να διεκδικήσει νέες αποζημιώσεις. «Tο έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμιγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση», αναφέρει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η κρατική εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι «η σύμβαση κατασκευής δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης», και καταλήγει: «Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους».
efsyn.gr