Στην προηγούμενη φάση της λειτουργίας του 13033 είχαν διεκπεραιωθεί περισσότερα από 100 εκατομμύρια γραπτά μηνύματα στο διάστημα από τις 6 το πρωί της 23ης Μαρτίου ως και τις 6 το πρωί της 4ης Μαΐου.
Με μία βασική διαφοροποίηση εξαιτίας της παράλληλης εφαρμογής του μέτρου της πλήρους απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί συγκριτικά με την περασμένη άνοιξη θα λειτουργήσει η κατ’ εξαίρεση μετακίνηση στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Σερρών με την αποστολή μηνύματος στο 13033.
Οι αιτιολογήσεις εξόδου, όπως σημειώνουν από το υπουργείο Ψηφιακής Δακυβέρνησης, θα παραμείνουν οι ίδιες και θα αφορούν:
Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.
Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις
Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
Ωστόσο για την έκτη κατηγορία, αυτή της σωματικής άσκησης και της εξόδου με κατοικίδιο, πλέον δεn θα μπορεί να γίνεται μετά τις 9 το βράδυ ούτε με την αποστολή μηνύματος δεδομένου ότι παράλληλα θα ισχύει και απαγόρευση της κυκλοφορίας με μοναδικές εξαιρέσεις την εργασία και τους λόγους υγείας.
Οι σχετικές συνεννοήσεις με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν ήδη ξεκινήσει καθώς θα πρέπει να υπάρξουν κάποιες διαφοροποιήσεις στο σύστημα αφού αυτή τη φορά θα ισχύει μόνο για δύο Περιφερειακές Ενότητες και όχι οριζόντια για το σύνολο της χώρας, όπως είχε συμβεί την περασμένη άνοιξη.
Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη φάση της λειτουργίας του 13033 είχαν διεκπεραιωθεί περισσότερα από 100 εκατομμύρια γραπτά μηνύματα στο διάστημα από τις 6 το πρωί της 23ης Μαρτίου ως και τις 6 το πρωί της 4ης Μαΐου.
Στις 42 ημέρες λειτουργίας του 13033 διεκπεραιώθηκαν 110 εκατομμύρια γραπτά μηνύματα. Το μέσο ημερήσιο ποσοστό επιτυχίας, δηλαδή το ποσοστό των μηνυμάτων που είχαν τη σωστή δομή για τη δήλωση της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης, διαμορφώθηκε σε 94,2%, ενώ υπήρξαν πολλές ημέρες όπου το ποσοστό ξεπέρασε το 99%.
Κατά μέσο όρο το 13033 εξυπηρετούσε 1.818 μηνύματα το λεπτό, ενώ στην ώρα με τη μεγαλύτερη κίνηση διεκπεραιώθηκαν 7.500 μηνύματα για την κατ’ εξαίρεση μετακίνηση ανά λεπτό. Η υπηρεσία, που σχεδιάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία σε λιγότερο από 48 ώρες, απέσπασε θετικά σχόλια, με τον ΟΟΣΑ να τη χαρακτηρίζει ως βέλτιστη πρακτική για τη διαχείριση των κατ’ εξαίρεση μετακινήσεων.
Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ, την οποία είχε παρουσιάσει το «ethnos.gr» πριν λίγες ημέρες, κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος κορονοϊού ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών και γυναίκες αποτέλεσαν τις δύο κοινωνικές ομάδες, οι οποίες πραγματοποίησαν τις λιγότερες μετακινήσεις. Στον αντίποδα, οι υψηλότερες εισοδηματικές κλάσεις φάνηκε ότι πραγματοποιούσαν και τον μεγαλύτερο κατά μέσο όρο αριθμό γενικών μετακινήσεων.
Εάν απομονωθούν όμως οι μετακινήσεις για εργασία, εκείνοι που μετακινήθηκαν περισσότερο ήταν όσοι εργάζονταν σε αντικείμενο, το οποίο απαιτούσε φυσική παρουσία.
πηγή: ethnos.gr