Τέλος στο γύρισμα χιλιομέτρων στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Eniknomia.gr μέχρι τα τέλη του 2016 θα έχει ψηφιστεί σχετική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου των οχημάτων (ΚΤΕΟ) θα αναγράφεται ολόκληρο το ιστορικό ελέγχων μαζί με τα διανυθέντα χιλιόμετρα την εκάστοτε ημερομηνία των ελέγχων!
Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Μεταφορών εκτιμά πως θα σταματήσει η μάστιγα του γυρίσματος των χιλιομέτρων τουλάχιστον στην εγχώρια αγορά καθώς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα υπάρχει σχετική οδηγία από την ΕΕ ώστε μέχρι το 2020 όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται στα κράτη-μέλη να είναι online συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να μπορούν μεταξύ τους να έχουν πρόσβαση σε παλαιότερους ελέγχους που έχει πραγματοποιήσει κάποιο όχημα στα κράτη-μέλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr η σχετική νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να έχει ψηφιστεί εντός του 2016 και θα αναγράφεται και στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ως… «Δευτερεύουσα Έλλειψη»!
Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η αναγραφή όλου του ιστορικού των ελέγχων των οχημάτων μαζί με την αναγραφή των χιλιομέτρων τις ημερομηνίες ελέγχου θα ανοίξει τον «Ασκό του Αιόλου».
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο Enikonomia.gr: «Αν πραγματικά αναγραφούν στο Δελτίο ΚΤΕΟ των οχημάτων όλο το ιστορικό των ελέγχων μαζί με τα χιλιόμετρα τότε θα «κλάψει» η μισή Ελλάδα καθώς η υπόλοιπη χώρα θα «κλάψει» όταν επιτευχθεί η διασύνδεση μεταξύ των ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρχικά η κατάσταση θα είναι εκρηκτική καθώς όσοι διαπιστώσουν ότι έπεσαν θύματα απάτης θα στραφούν εναντίον των εμπόρων ή των ιδιωτών απ’ όπου και προμηθεύτηκαν τα αυτοκίνητα. Η συνέχεια βέβαια θα γραφεί στα δικαστήρια».
Η αναγραφή του ιστορικού των ελέγχων στα δελτία ΚΤΕΟ στα αυτοκίνητα θα αλλάξει ριζικά και την αγορά καθώς θα πρέπει να αλλαχθούν εκατοντάδες χιλιάδες αγγελίες πώλησης αυτοκινήτων, θα πρέπει να επαναπρογραμματιστούν εκ νέου χιλιάδες κοντέρ αυτοκινήτων τα οποία θα αναγράφουν τα πραγματικά χιλιόμετρα ενώ τέλος θα σημειωθεί και μεγάλη μείωση των τιμών διάθεσης των ΙΧ.
Επίσης σημαντική μείωση αναμένεται να καταγράψουν και οι τιμές των αυτοκινήτων στις δημοπρασίες που πραγματοποιούν τράπεζες και εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης καθώς κανείς από τους συμμετέχοντες, τόσο εκείνοι που εκποιούν όσο και εκείνοι που αποκτούν τα αυτοκίνητα, δεν θα μπορούν να γυρίζουν χιλιόμετρα στα εγχώρια αυτοκίνητα καθώς θα φαίνεται όλο το ιστορικό ελέγχων στα ΚΤΕΟ με τα χιλιόμετρα που ανέγραφαν στις ημερομηνίες ελέγχων.
Το πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Μεταφορών έχει να κάνει με το γεγονός πως από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία τότε υπάρχει ο κίνδυνος να δηλώνουν κατά την διάρκεια ελέγχου ΚΤΕΟ στο δελτίο χαμηλότερα χιλιόμετρα από εκείνα που έχει διανύσει πραγματικά κάποιο όχημα αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, αν διαπιστωθεί πως συμβαίνει κάτι τέτοιο μέσω διασταύρωσης στοιχείων από εξουσιοδοτημένα συνεργεία τότε τα πρόστιμα θα είναι πολύ υψηλά…
Online διασύνδεση ΚΤΕΟ στην ΕΕ από το 2020
Από τον Απρίλιο του 2014 το Ευρωπαϊκό Κοινoβούλιο έχει αποστείλει σε όλα τα κράτη-μέλη Οδηγία σύμφωνα με την οποία η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θωρείται αδίκημα και μάλιστα να επιβάλλονται κυρώσεις!
Παράλληλα μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται ενώ της ΕΕ να μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει τα οχήματα σε όλα τα κράτη-μέλη.
Επίσης η Κομισιόν θίγει και το πολύ σοβαρό θέμα της οδικής ασφάλειας καθώς επισημαίνει πως η παραποίηση χιλιομέτρων οδηγεί σε εσφαλμένη αξιολόγηση της καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την Οδηγία 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 3ης Απριλίου στο άρθρο 25 αναγρέφεται χαρακτηριστικά: «Η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θεωρείται ως αδίκημα που επισύρει κυρώσεις, δεδομένου ότι η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων μπορεί να έχει εσφαλμένη αξιολόγηση καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορίας. Η καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων στο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου και η πρόσβαση του ελεγκτή στις πληροφορίες αυτές θα πρέπει να διευκολύνει την ανίχνευση παραποίησης του μετρητή ή της παρέμβασης. Η Επιτροπή θα πρέπει να ελέγχει την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους μετρητές διανυθέντων χιλιομέτρων, μεταξύ των Αρχών των κρατών-μελών».
Πηγή: enikonomia.gr