Χωρίς προηγούμενο η ταλαιπωρία που υπέστησαν 250 επιβάτες της Ryanair οι οποίοι ξεκίνησαν για Θεσσαλονίκη και βρέθηκαν Τιμισοάρα.
Το αεροσκάφος λόγω της κακοκαιρίας που πλήττει τα τελευταία 24ωρα τη χώρα δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας και προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.
Ο Χρήστος Σπίρτζης ενημερώθηκε για το περιστατικό το πρωί του Σαββάτου και μετά από επικοινωνία που είχε με τον γγ Μεταφορών Θάνο Βούρδα έστειλαν πτήση άλλης αεροπορικής εταιρείας (Aegean) για να τους παραλάβει από την Τιμισοάρα, κάτι που έγινε στις 15.00. Αναμένεται να βρεθούν στην Ελλάδα στις 17.30 το απόγευμα. Ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονται ηλικιωμένοι καθώς και βρέφη.
«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης» τονίζει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την ταλαιπωρία Ελλήνων επιβατών σε πτήση της Ryanair που εγκλωβίστηκε στη Ρουμανία.
«Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών», αναφέρει ο κ. Σπίρτζης και συνεχίζει:
«Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας».
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.
Εκπρόσωπος Fraport: Προβλήματα λόγω κακοκαιρίας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Η πτήση που προσγειώθηκε τελικά στην Τιμισοάρα δεν ήταν η μοναδική που δεν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Ο εκπρόσωπος της Fraport, κ. Παπάζογλου, τόνισε ότι αυτό έγινε εξαιτίας του χρόνιου προβλήματος που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης. Οσο για την απόφαση να κατευθυνθεί η πτήση στην Τιμισοάρα, υπογράμμισε ότι πρόκειται για απόφαση της αεροπορικής εταιρείας.
«Όποτε υπάρχει χαμηλή νέφωση και ο πιλότος αποφασίζει ότι δεν επιθυμεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο, είναι απόφαση αποκλειστικά και μόνο της εταιρείας το αεροδρόμιο που επιθυμεί να προσεγγίσει και ουδείς μπορεί να παρέμβει στην απόφαση αυτή. Είναι θέμα που αφορά αποκλειστικά την πολιτική στρατηγική της εταιρείας που προφανώς έχει μια κατάσταση με εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε στον ΣΚΑΪ.
Η καταγγελία επιβάτη στο OPEN TV
Σύμφωνα με την μάρτυρα που επικοινώνησε με το OPEN το πρωί του Σαββάτου, ο πιλότος αρχικά είχε έρθει σε επαφή με το αεροδρόμιο Μακεδονία και τότε ενημερώθηκε ότι δεν μπορεί να προσγειωθεί καθώς υπάρχει χιονοθύελλα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η μάρτυρας, «μας κατέβασαν παραπλανώντας μας και διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός για το τι θα γινόταν από εκεί και πέρα. Μας παράτησαν σε ένα μικρο αεροδρόμιο χωρίς άλλα δρομολόγια στη μέση του πουθενά».