Νέα μέτρα σε εφαρμογή από τη Δευτέρα. Τα γήπεδα παραμένουν κλειστά, ανοίγουν όλα τα υπόλοιπα και μάλιστα χωρίς πλαφόν.
Ο κρατικός μηχανισμός ανακοίνωσε ότι οι επιδημιολόγοι έδωσαν το ΟΚ για να ανοίξουν με το 30% της πληρότητάς τους, υποχρεωτική χρήση μάσκας αλλά χωρίς ανώτατο όριο στον αριθμό ατόμων από τις 12 Οκτωβρίου, θέατρα, κινηματογράφοι και συναυλιακοί χώροι.
Την ίδια ώρα, οι οικονομικές συνέπειες της κρίσης αλλά και η αποκρουστική εικόνα των άδειων γηπέδων δεν ευαισθητοποιεί κανέναν. Κι εφόσον φυσικά είναι αδιάφορη η στάση ΠΑΕ και ΚΑΕ, αλλά και Ομοσπονδιών, Λιγκών αντιλαμβάνεται κανείς πως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει.
Σύμφωνα με την απόφαση που ανακοίνωσε χθες ο Νίκος Χαρδαλιάς: Οι όροι λειτουργίας των πολιτιστικών χώρων και των χώρων ψυχαγωγίας θα εξαρτώνται άμεσα από το επίπεδο της πανδημίας στο οποίο βρίσκεται η χώρα την εκάστοτη χρονική περίοδο. Έχουν οριστεί τέσσερα διαφορετικά επίπεδα: Ετοιμότητας – 1, Επιτήρησης – 2, Αυξημένης επιτήρησης – 3, Αυξημένου κινδύνου – 4.
Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή ολόκληρη η Αττική βρίσκεται στο Επίπεδο 3 οι χώροι ψυχαγωγίας οφείλουν να λειτουργούν με το 30% της συνολικής χωρητικότητας τους. Για το Επίπεδο 1 το αντίστοιχο ποσοστό είναι 65%, για το Επίπεδο 50% ενώ για το Επίπεδο 4 προβλέπεται η αναστολή της λειτουργίας τους.
Με βάση τη σημερινή εικόνα λοιπόν του σχετικού χάρτη, στην Αττική πχ, θα μπορούσε ο χθεσινός αγώνας μπάσκετ του ΟΑΚΑ να φιλοξενήσει 5.000 κόσμο, αντίστοιχα 10.000 στον πρώτο αγώνα του Ολυμπιακού στο Ch.League, 9.000 στην Τούμπα κ.ο.κ.
Να σημειώσουμε εδώ ότι αρχικά για χώρους με πληρότητα άνω των 300 ατόμων είχαν οριστεί ως πλαφόν τα 150 άτομα ενώ για χώρους 300 ατόμων και κάτω ο μέγιστος αριθμός ατόμων ήταν 90. Ωστόσο μετά από σφοδρή αντίδραση των ιδιοκτητών, ο όρος απαλείφθηκε και τα θέατρα, τα σινεμά και οι συναυλιακοί χώροι θα ανοίξουν χωρίς πλαφόν. Μια μεγάλη νίκη προς τέρψιν φυσικά και του κοινού, που θα περίμενε παρόμοιες δράσεις και από τους ανθρώπους του αθλητισμού και τους παράγοντες. Φευ…
Οι ομάδες, εν αντιθέσει με όλα τα φάσματος της ψυχαγωγίας (ηθοποιοί, τραγουδιστές κ.α.) δεν λειτουργούν με γνώμονα το κοινό τους συμφέρον, συνεχίζοντας να παρακολουθούν τις εξελίξεις αμέτοχες, χωρίς ένα ενιαίο σχέδιο αντίδρασης και αντιμετώπισης της κατάστασης… Κι έτσι τα γήπεδα παραμένουν κλειστά, η εικόνα με τις κενές εξέδρες αποκρουστική και ένας χώρος με χιλιάδες εργαζόμενους οδηγείται σε οικονομικό αδιέξοδο, έχοντας ως μοναδικό έσοδο τα τηλεοπτικά και τους κεντρικούς χορηγούς…