Στο θέμα της ανάπλασης του γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα τοποθετήθηκε με γραπτή ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη του δήμου Θεσσαλονίκης «Οικολογία – Αλληλεγγύη», καθώς ο επικεφαλής της Μιχάλης Τρεμόπουλος που βγήκε νικητής από τη μάχη με τον κορωνοϊό δεν είναι ακόμα σε θέση να συμμετέχει στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.
Η ανακοίνωση διαβάστηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Πέμπτης από τον πρόεδρο του σώματος Πέτρο Λεκάκη, προκειμένου οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «να γνωρίζουν τις απόψεις της παράταξης για ένα τόσο σημαντικό θέμα που αφορά το μέλλον της πόλης, ωστόσο για λόγους που δεν γνωρίζουμε, δεν κατέστη τελικά δυνατό».
Η τοποθέτηση της «Οικολογίας-Αλληλεγγύης» έχει ως εξής:
Η Οικολογία – Αλληλεγγύη υποστήριξε και υποστηρίζει σταθερά έργα και αναπλάσεις που βελτιώνουν τη ζωή των κατοίκων.
Το ερώτημα λοιπόν για εμάς είναι αν η σχεδιαζόμενη κατασκευή του νέου ιστορικού γηπέδου της Τούμπας θα σημάνει ταυτόχρονα αναβάθμιση της περιοχής.
Γνωρίζουμε και σεβόμαστε το έντονο συναίσθημα που τρέφουν πολλοί συμπολίτες μας για την αγαπημένη τους ομάδα. Μια ομάδα που στο συλλογικό υποσυνείδητο της Θεσσαλονίκης εκπροσωπεί την προσφυγιά και τον αγώνα για επιβίωση, να μην ξεχνάμε ότι πολλοί κάτοικοι της περιοχής έβαλαν και προσωπική εργασία για την οικοδόμηση του γηπέδου της Τούμπας. Ωστόσο σε καμία περίπτωση αυτά τα συναισθήματα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως όχημα που θα εξασφαλίσει στην ΠΑΕ ένα καλύτερο γήπεδο αν δεν εξασφαλίζει ταυτόχρονα μια καλύτερη ζωή για τους κατοίκους της περιοχής.
Είναι λοιπόν κρίσιμο να τεθούν και κυρίως να απαντηθούν τα ερωτήματα που θέτει η Οικολογία – Αλληλεγγύη και πιο συγκεκριμένα:
Θα υπάρχει περισσότερο πράσινο όταν ολοκληρωθεί το έργο; Μήπως ολοκληρωτική φύτευση του χώρου με δέντρα (και όχι με γκαζόν) είναι η μόνη ουσιαστική διέξοδος που θα εξασφαλίζει ποιότητα ζωής για τους/τις κατοίκους της περιοχής;
Θα έχει βελτιωθεί η κατάσταση όσον αφορά την αέρια ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση;
Θα έχει λυθεί το πρόβλημα της στάθμευσης στο μέρος γύρω από το γήπεδο και μάλιστα στις ώρες αιχμής κατά την διεξαγωγή αγώνων;
Θα γίνει σύνδεση με Μαζικά Μέσα Μεταφοράς; Όπως φαίνεται θα είναι αρκετά μακριά η στάση της γραμμής του ΜΕΤΡΟ- του οποίου η λήξη και η λειτουργία του κάθε χρόνο πάει όλο και βαθύτερα στο μέλλον.
Θα καταφέρει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να επωμισθεί διάφορα κόστη που προκύπτουν, έστω με τα έσοδα από διάφορες εμπορικού τύπου δραστηριότητες που προβλέπεται να λειτουργούν ταυτόχρονα; Από την άλλη μεριά αυτές οι δραστηριότητες δεν θα έχουν επιπτώσεις στην χειμαζόμενη από την πρόσφατη οικονομική και υγειονομική κρίση οικονομία της Τούμπας; Μήπως ένα εμπορικό κέντρο όπως προβλέπεται να υλοποιηθεί θα στοιχίσει στους μικρούς επιχειρηματίες και μαγαζάτορες της περιοχής;
Μήπως θα ήταν προτιμότερο για τον ΠΑΟΚ να οικοδομήσει τέτοιες επιχειρηματικές δράσεις σε κάποια άλλη περιοχή, όπου δεν θα υπέφερε η ντόπια οικονομία από τα διάφορα μεγαλοκαταστήματα.
Θα εμπλακεί μέσα στο σχέδιο αυτό ο Ερασιτέχνης ΠΑΟΚ, καθώς και οι περίοικοι μέσα από διαβούλευση;
Το έχουμε ξαναδηλώσει: δεν πρέπει να είναι το γήπεδο αυτό ένα σύστημα που θα έρχεται σε σύγκρουση με την πραγματική ζωή και οικονομία της Τούμπας, θα εντείνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα όπως και το ζήτημα της στάθμευσης, θα μειώσει το πράσινο και θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ζωή της περιοχής.
Λοιπόν, ναι μεν συμφωνούμε για να γίνει η κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην ιστορική Τούμπα, όμως επειδή δεν γνωρίζουμε ακόμη τις λεπτομέρειες της εφαρμογής, δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε αν και κατά πόσο τα παραπάνω προβλήματα θα βρουν αίσια λύση, έχουμε επιφυλάξεις, γι’ αυτό και δεν μπορούμε να ταυτιστούμε απολύτως.